حسن رحیم پورازغدی شنبه شب در نشست امت اسلامی وحدت شیعه و سنی در مشهد افزود: دشمن با سوء استفاده از اختلافات مسلمانها، بیداری اسلامی را تبدیل به جنگ مذهبی کرد و کلاه بزرگی به سر ملت مسلمان گذاشت.
وی اظهار کرد: برای اتحاد بین مسلمانان در جاهایی مجبور هستیم گذشته را قیچی کنیم چون مطرح کردن مجدد آنها باعث به وجود آمدن کینه توزیها و جنگ جدید می شود و ضرورت ندارد که دائم درباره گذشته بحث شود.
وی خاطرنشان کر: بر اساس فرمایش امام علی ( ع )؛ دو گروه با سواد بی ادب، هتاک و متشرعان و متدینان احمق که دین و مذهب را نمی شناسند کمر آن حضرت را شکستند و امام صادق(ع) نیز فرموده اند که هزینه هایی که گاهی اوقات افراد به نام دوستی و محبت اهل بیت( ع ) بر پیکر اسلام وارد می کنند از هزینه شمشیر دشمنان بیشتر است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در آخرت افراد را بر حسب شناسنامه دنیوی به بهشت و جهنم نمی برند، چه بسیارند افرادی که نام شیعه اثنی عشری بر خود نهاده اند اما ربا و مال یتیم می خورند یا کلاهبرداری می کنند، شناسنامه حقیقی باطن افراد است که ترکیبی از حقایق، اعمال و اخلاق می باشد.
رحیم پور ازغدی گفت: امام خمینی(ره) هیچگاه نگفت همه اهل سنت، شیعه شوند، اما بعد از انقلاب دهها میلیون نفر از مذاهب دیگر اسلامی تحت تاثیر انقلاب شیعه قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: برای دستیابی به وحدت مسلمانان باید با وجود همه اختلافات، علیه دشمنان مشترک باهم باشیم و در عمل به سمت امت واحده اسلامی و به قول امام(ره) اتحاد جماهیر اسلامی حرکت کنیم.
وی ادامه داد: علمای فرقه های مختلف باید در راه وحدت با همدیگر گفتگوی علمی مودبانه و به دور از تکفیر داشته باشند زیرار دین زور بردار نیست بلکه با اخلاق، استدلال، خدمت و محبت ایمان بوجود می آید.
وی اظهار کرد: کشورهای اروپایی بیشترین اختلافات نژادی، مذهبی، زبانی را با یکدیگر داشته اند و سابقه جنگهایی با یکصد میلیون کشته نیز دارند اما با همه اینها اتحادیه های مختلف در زمینه پول واحد، قانون اساسی واحد، ناتو یا اتحادیه اروپا را تاسیس کرده اند.
.7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار ددهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.