رسول بیات روز شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان زنجان افزود: زکات برای ما ارزش ذاتی دارد چرا که از خواستگاه دینی برخوردار است و از پرداخت آن لذت می بریم.
وی یادآورشد: کار زکات از عشق درونی مسلمانان نشات می گیرد و بر همین اساس مسئولان هم معتقدند که باور دینی باید مبتنی بر نتیجه ای باشد.
بیات اظهار کرد: نمی توان گفت که معتقد به مسائل دینی باشیم اما عملی در این زمینه انجام ندهیم، باور دینی باید در مکان هایی ثمرات خود را نشان دهد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: با وجود گذشت یک هزار و 400 سال از بعثت پیامبر(ص)، همچنان دین اسلام مهجور است.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی و مشارکت مردم در پرداخت زکات، خمس و صدقه از جلوه های بارز همین موضوع است.
بیات ادامه داد: پاکترین مالی که مردم دارند در راه صدقه، خمس و زکات هزینه می شود و برای موثرتر شدن آن، شورای زکات از صفر تا 100 از برنامه ریزی های این بخش حمایت می کند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: برای هزینه کرد بهتر از زکات های جمع آوری شده، می توان اولویت های دولت و نیازهای روستاها را با هم منطبق کرد و از درآمدهای زکات در این جهت بهره گرفت.
وی اضافه کرد: گاه اولویت سنجی مسائل در روستاها، متوجه مسائل مهمتر از احداث خانه عالم و حمام است و در چنین زمانی باید درآمدهای حاصل از جمع آوری زکات در محل دارای اولویت بیشتر هزینه شود.
بیات به نصب تابلوهای راهنما در خصوص زکات اشاره و ابراز کرد: بخشداران با مساعدت دهیاران در ورودی روستاها چنین تابلوهایی با طراحی جذاب و با یک شکل واحد نصب کنند.
فرمانداری شهرستان زنجان گفت: باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده را کرد.
وی با بیان اینکه باید قبول کرد که گاه کشور به درستی مدیریت نشده است، تصریح کرد: بسیاری از طرح ها به صرف اینکه از سوی شخصی سفارش شده، آغاز شده و اما به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره باقی مانده است.
بیات تاکید کرد: از این پس فقط طرح های اولویت دار در شهرستان اجرا می شود و در خصوص زکات هم باید طرح های اولویت دار اجرا شود.
فرماندار شهرستان زنجان حمایت از مستضعفان و ایتام را وظیفه مسئولان برشمرد و گفت: گاه فقر، بی دینی هم می آورد و باید جلوی استمرار این بی بضاعتی را گرفت.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.