به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، پنجشنبه در حاشیه بازدید از موسسه مطبوعاتی خبر در شیراز در جمع کارکنان این موسسه افزود: اگر مردم با حقوق خود آشنا باشند به دنبال احقاق آن خواهند رفت و مطبوعات هم باید آزاد باشند تا مردم را با حقوقشان آشنا و نظارت کنند که حقوق مردم رعایت شود.
استاندار فارس ادامه داد: باید از حقوق مردم دفاع و این حقوق را گوشزد کرد تا روزی که همه آنها احساس کنند از حقوق خود بهره مند شده اند.
وی، اظهار داشت: باید در این مسیر به حق قلم زد و نهراسید، اگر چه ممکن است هزینه ای هم داشته باشد که آن هم لطف بزرگی برای افرادی است که برای مردم قلم می زنند.
افشانی گفت: فکر و اندیشه تنها چیزی است که هویت آدمی را شکل می دهد و همچنان که مولوی سروده است 'ای برادر تو همان اندیشه ای، مابقی تو استخوان و ریشه ای' این شعر بیانگر این است که همه هویت انسان ها به آن چیزی است که در ذهن و اندیشه دارند.
وی گفت: مسئولیت شناسی در برابر انسان ها باعث می شود که افراد در رشته های مختلف قلم به دست گیرند، کسی که دست به قلم می برد حتما انسانی مسئول است و در برابر همنوعان پیامی را می رساند تا دیگران از دانستی های او بهره گیرند.
استاندار فارس ادامه داد: فعالان مطبوعاتی باید این فعالیت را لطف خدا در حق خود بدانند و تلاش کنند تا صاحب نظر باشند، همچنانکه با وجود گذشت سال ها، با شنیدن نام جلال آل احمد، افراد اهل مطالعه و تحقیق با دیده تحسین به او می نگرند.
افشانی، بیان کرد: نویسندگان به جامعه جهت می دهند و گاهی یک مقاله سرنوشت جامعه را تعیین می کند، از این رو کار مطبوعات بسیار با ارزش است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه، هنگامی که انسان وارد عرصه علم و دانش می شود، بازنشستگی ندارد، افزود: مرحوم دکتر حسابی تا آخرین روزهای قبل از حیات خود سر کلاس درس فیزیک حاضر می شد و اظهار می کرد، ننگم می شود که ایرانی با آخرین دستاوردهای فیزیک آشنایی نداشته باشد.

** تصویب 20 پیشنهاد فارس در کمیته تخصصی شورای عالی آب
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود به موضوع کمبود منابع آبی و خشکسالی در این استان اشاره کرد و افزود: میزان خسارت خشکسالی در فارس فراتر از سایر استان هاست زیرا پایه اقتصاد این منطقه بر اساس کشاورزی است.
افشانی گفت: به دلیل طرح خودکفایی گندم که عمده آن بر عهده استان فارس است، عمق برخی از چاه های آب این استان به بیش از 500 متر رسیده است.
او افزود: در پی سفر معاون اول رئیس جمهوری که تیرماه 95 به این استان صورت گرفت، مصوب شد که مساله آب فارس در شورای عالی آب کشور مطرح و بررسی شود.
وی بیان کرد: سرانجام در کمیته تخصصی شورای عالی آب که با حضور معاونان وزیران عضو این شورا و به ریاست وزیر نیرو تشکیل شد، 20 مورد از پیشنهادهای استان فارس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
استاندار فارس افزود: تصفیه تمام فاضلاب های شهری و استفاده از پساب آنان برای استفاده در فضای سبز و صنعتی و همچنین بهره گیری از آب مورد استفاده فضای سبز و صنعتی برای آب شرب و کشاورزی، یکی از پیشنهادهای این استان بود.
وی با بیان این که اتمام همه سدهای نیمه تمام استان فارس از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در کمیته تخصصی شورای عالی آب بود، گفت: با این اقدام علاوه بر مهار رواناب، با ایجاد تبخیر و افزایش رطوبت، زمینه تقویت ابرها، افزایش بارندگی و تشکیل سفره آب زیرزمینی در وسعتی حدود 60 کیلومتر محقق می شود.
به گفته افشانی، ایجاد آبخوانداری و آبخیز داری با استفاده از رواناب ها و طرح شیرین کردن آب دریا برای استفاده در شهرهای نزدیک به دریا از دیگر طرح های پیشنهادی استان فارس به شورای عالی آب به شمار می آید.
استاندار فارس، ادامه داد: تخصیص حق عدم کشت برخی از محصولات کشاروزی به کشاورزان با هدف اینکه آب به تالاب ها برسد و همچنین تشکیل ستادملی تالاب های فارس همانند دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و تشکیل ستاد مشابه در استان با رویکرد احیای این تالاب ها در زمره 20 پیشنهادی است که مصوب شده است.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6122 /6118

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.