سیروس مرادحاصلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصول مهم و ضروری ساختاری در کشورمان در قانون اساسی به خوبی تبیین و به آنها اشاره شده که با تدوین منشور حقوق شهروندی به قسمت های مهم و در خور توجهی از آنها پرداخته شده است.
وی افزود: حقوق بشر به عنوان اصولی مهم و همیشگی و جهانی برای همه مردمان در اقصی نقاط جهان محترم هستند که در کشور ما با الهام از دین انسان ساز اسلام و تاکید بر حقوق بشر اسلامی جلوه های نابی از انسان گرایی به جهانیان عرضه شده است.
مرادحاصلی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در خصوص حقوق شهروندی تاکید کرد: همانطور که دکتر روحانی در دیباچه این منشور بیان کردند و به فرموده علی(ع) پاسداشت حقوق بندگان خدا، برپایی حقوق خداوند متعال است لذا باید همه دولت ها در برپایی این حقوق اهتمام جدی داشته باشند.
وی یادآور شد: چون موضوع انسان و علوم انسانی مرتبط با آن نسبی است و هر روز شاهد تغییرات در علوم مختلف هستیم نمی توان به جامعیت این منشور اشاره کرد ولی باید پذیرفت که این امر گام مهمی در ارتباط با تبیین و دسته بندی بخش مهمی از حقوق شهروندی است.
فرماندار بدره به لزوم آشنایی کامل مردم و مسئولان با این حقوق اشاره کرد و گفت: این منشور به گفته رئیس جمهوری به مثابه برنامه و خط مشی دولت برای رعایت و پیشبرد حقوق ملت است و باید به گفتمانی اساسی و حداکثری تبدیل شود.
مرادحاصلی افزود: حقوقی چون حفظ کرامت انسان فارغ از رنگ و نژاد، توجه به معلولان در جامعه، آزادی مطبوعات، دوری از تبعیض ها و اعمال سلیقه ها، توجه به حقوق زنان و مسائلی از این دست از آنجا که در تعالیم دینی ما هم به روشنی وجود دارند باید به نحوی شایسته در جامعه نهادینه شده و توسط مسئولان امر در مورد تک تک افراد به خوبی و بدون تبعیض رعایت گردند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد.
منشور حقوق شهروندی در 120 بند با پنج ساز و کار از سوی دولت به منظور تحقق کامل حقوق مربوط با افراد در جامعه است که در این منشور علاوه بر حقوق حیاتی و اصولی، حق مردم نسبت به دولت و دستگاه های اجرایی از ضمانت اجرایی برخوردار شده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.