یه گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، در نشست هم اندیشی معاونان، مشاوران و مدیران ستادی استانداری
افزد: اولویت با محصول زعفران و انار در شهرستان ‌های فردوس، بشرویه و سرایان است.
وی به جلسه دیروز هیات دولت اشاره کرد و افزود: در سال جاری 15 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی روستایی اختصاص خواهد یافت ؛ سال آینده نیز ردیف اعتباری مجزایی برای این منظور در نظر گرفته خواهد شد تا از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: مدیران ستادی با تعامل بین بخشی می توانند بیشتر مشکل و نارسایی ها را قبل از اینکه منجر به ایجاد بحران شود پیش بینی و پیشگیری کنند.
وی ادامه داد: تعامل با سایر مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران شهرستان و فرمانداران نیز باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مدیران و مشاوران نظر و پیشنهاد خود را برای بهبود امور و توسعه روز افزون استان ارایه کنند، یادآور شد: باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز مدیران مرتبط نسبت به تامین اقلام غذایی پرمصرف و نیز میوه شب عید مردم استان اقدامات و پیش بینی های لازم را صورت دهند.
وی تقویت تعامل با مراجع بالادستی به وِیژه وزارت کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: آندسته از مکاتبه و مراسله ای که منجر به اخذ اعتبار و توسعه استان در بخش های مختلف می شود باید بطور جد مورد تاکید مدیران ذی ربط قرار گیرد که با تکیه صرف بر اعتبار استانی نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی به دیدار با رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در چند روز اخیر در تهران اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسات پیشنهادهای مناسبی ارایه و دستور بسیار خوبی از سوی مسئولان کشوری صادر شد که باید از ظرفیتی که در این زمینه برای خراسان جنوبی ایجاد شده است مدیران نهایت استفاده را برای حل مشکلات در بخش های مختلف انجام دهند.
وی موضوع اتصال استان به راه آهن سراسری و انتقال آب به استان را 2 مطالبه مهم مردمی در این جلسات برشمرد و تصریح کرد: در خصوص ریل و انتقال آب به استان با دستور رئیس جمهوری مذاکره خوبی با قرارگاه خاتم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ضمن اعلام آمادگی این قرارگاه ، آستان قدس رضوی و 4 پیمانکار با سابقه اجرایی مناسبی نیز اعلام آمادگی کرده اند تا با ایجاد کنسرسیوم در اجرای این طرح ها کمک های لازم را صورت دهند.
وی با بیان اینکه برای اشتغال روستاییان ، عشایر و مناطق محروم نیز توافق های مناسبی با برخی نهادهای انقلابی صورت گرفته است، افزود: بعد از اجرایی شدن قطعاً اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت این در حالیست که در خصوص اجرای طرح های محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم استان نیز توافق های بسیار مناسبی با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفت که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برسد.
استاندار خراسان جنوبی به خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر و نیز مشکلاتی که در حوزه کشاورزی، دامداری و نیز منابع آبی استان به وجود آمده توجه به استان به عنوان یکی از استان های دارای مشکل از سوی مرکز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
پرویزی به اقدامات دولت در زمینه رونق اقتصادی در صنایع اشاره کرد وافزود: برای کمک به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع نیز دولت کمک های مناسبی از حیث سرمایه در گردش صورت داده که لازم است مدیران ذی ربط نظارت لازم را به منظور هزینه کرد مناسب و بهینه این اعتبار داشته باشند تا بودجه به افرایش تولید و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی منجر شود.
پرویزی، بابیان اینکه صادرات کالا از خراسان جنوبی نسبت به میزان مشابه سال قبل 25 درصد افزایش دارد ، افزود: این امر نشان از افزایش تولید و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی و رفع برخی مشکلات در این زمینه دارد.
وی به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر در خصوص طبس مقرر شد بدهی های گذشته معادن از محل 2 درصد از طلب سازمان ایمیدرو از زغال سنگ طبس کسر و به استانداری پرداخت شود تا این اعتبار در خود طبس و روستاهای اطراف هزینه شود که کمک خوبی خواهد بود.
وی بر تقویت ارتباط مدیران با رسانه های استان تاکید کرد و ادامه داد: خدمات انجام شده اطلاع رسانی شود، کارهایی که هنوز به مرحله اجرا گذاشته نشده است زودتر از موعد مقرر اعلام نکنید.
وی با بیان اینکه به دنبال تهیه طرح توسعه نهبندان هستیم ، گفت: با توافقی که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صورت گرفته مقرر شد تا طرح ها و اقدامات بسیار مناسبی از حیث محرومیت زدایی در این منطقه نیز از محل سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان صورت گیرد.
استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: باتوجه به تصمیماتی که اتخاذ شده است 40 تا 50 درصد از فرایند برگزاری انتخابات آتی به صورت الکترونیکی خواهد بود که به همین خاطر تاکنون 30 هزار دستگاه اخذ رای از سوی وزارت کشور خریداری شده است.
پرویزی،با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان، افزود: باید از هم اکنون زیرساخت های انتخابات الکترونیکی در استان فراهم و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی بابیان اینکه مصوبه کارگروه هایی که در استانداری تشکیل می شود اجرایی و عملیاتی شود ، افزود: مدیران ستادی باید نسبت به پیگیری و گزارش گیری از روند اجرایی شدن مصوبه اقدام لازم انجام دهند.
2047*خبرنگار و انشتار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.