به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان با اشاره به دیدار وزیر کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: معظم له در این دیدار بر زمینه سازی حضور و مشارکت حداکثری مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید داشتند.
وی افزود: مجموعه ستاد انتخابات کشور در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا در سایه رعایت قوانین و مقررات و اصل بی طرفه این همه پرسی عمومی را در کمال آرامش و امنیت برگزار کرده و شرایط را برای حضور حداکثری مردم را فراهم کند.
مروارید یادآور شد: مردم این استان در طول برگزاری انتخابات متعدد پس از پیروزی انقلاب همواره نشان داده اند در مشارکت حداکثری و میزان بالای افراد شرکت کننده از استان های پیشتاز کشور بودند که این امر نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و علاقه مندی مردم نسبت به اهداف کلان نظام است.
وی تاکید کرد: سال گذشته دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به نحو شایسته ای برگزار و باعث شد کوچکترین مساله و خدشه ای از سوی نامزدها و هواداران آنها نسبت به سلامت انتخابات وارد نشود.
به گفته وی، در انتخابات پیش رو نیز اعضای ستاد از میان افراد با تجربه و دارای صلاحیت های لازم انتخاب شده اند و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) مبنی بر میزان بودن رای مردم و همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب که رای مردم حق الناس است، گفت: همه مسئولان خود را نسبت به حراست از آرای مردم و تامین سلامت انتخابات و رعایت اصل مشارکت حداکثری مقید می دانند و امیدواریم با تلاش و هماهنگی اعضای ستاد این همه پرسی عمومی را نیز با بهترین شرایط ممکن برگزار کنیم.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: برآوردهای اولیه برای برگزاری باشکوه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان صورت گرفته و در 10 شهرستان، 26 بخش و 25 شهر این انتخابات همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
حسن کلانتری ادامه داد: با توجه به تعدد نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراها حجم اصلی کار در این حوزه است که با هماهنگی فرمانداران و بخشداران شرایط را برای تامین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز فراهم خواهیم کرد.
وی افزود: بر اساس قانون در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت پنج نفر، بین 50 تا 200 هزار نفر هفت نفر و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 9 نفر به عضویت شوراهای اسلامی در خواهند آمد.
کلانتری یادآور شد: منتظریم تا نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در اسفند ماه اعلام شود تا بر اساس آخرین آمارها، تعداد صندوق های مورد نیاز را در نقاط شهری و روستایی مشخص کنیم.
به گفته وی، برای اساس سرشماری سال 90 در مرکز استان و شهر ایلام با توجه به اینکه در محدوده جمعیتی بین 50 تا 200 هزار نفر جمعیت قرار دارد، هفت نفر به عضویت شورا انتخاب می شوند.
وی تاکید کرد: در 24 شهر دیگر استان به دلیل اینکه کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند، در هر شهر پنج نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نماینده مردم تعیین خواهند شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال آینده (1396) همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.