معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش شهرستان‌های قرمز در استان فارس خبر داد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش شهرستان‌های قرمز در استان فارس خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار اعلامی، شهرستان ممسنی نیز در رنگبندی قرمز قرار گرفته است.

به گزارش جماران، دکتر عبدالرسول همتی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: هم‌اینک سه شهرستان استهبان، سرچهان و ممسنی در وضعیت قرمز، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان‌ هم در وضعیت آبی قرار دارند.

او با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم در انتهای پیک پنجم یا در آستانه پیک ششم قرار گرفته‌ایم، گفت: مشخص کردن این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتر اﭘﻴﺪﻣﻴﻮﻟﻮژیک دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مواردی دال بر ابتلا به آنفلوآنزا در فارس مشاهده شده که سوار شدن آن بر موج کووید ۱۹ ممکن است موج ششم را رقم بزند.

وی در عین حال تاکید کرد که با توجه به افزایش آمار افراد واکسینه شده، حتی با وقوع موج ششم از همه گیری کروناویروس، احتمالا شاهد مواجهه با مشکلاتی کمتر از موج‌های قبلی خواهیم بود.

همتی با بیان این توصیه که واکسن به تنهایی کافی نیست و رعایت دستورالعمل‌ها همچنان باید اولویت باشد، افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاهش یافته و اکنون زیر ٥٠ درصد پروتکل‌های بهداشتی در استان فارس رعایت می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه صف انتظار برای بستری شدن در بیمارستان‌های مرجع کرونای استان فارس نداریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱٦٤٩بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

همتی با اشاره به اینکه طی ٢٤ ساعت گذشته ١٧٢ بیمار جدید در بیمارستان‌های مرجع کروناویروس فارس بستری شده‌اند، تاکید کرد که در مقایسه آمارها، شاهد کاهش تعداد بیماران بستری و افراد بستری جدید روزانه، در استان فارس هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد که هم اینک از کل ۱۶۴۹ بیمار بستری ۱۹۱ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اعلام کرد که تاکنون ٨٠.٣ درصد از جمعیت فارس دوز اول واکسن کرونا و ٦١.٦ درصد هم دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

همتی اظهار کرد: برای اینکه به یک ایمنی نسبی در استان برسیم باید آمار میانگین دریافت کنندگان دو دوز واکسن به بیش از ٨٠ درصد برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه واکسن به میزان کافی موجود است و مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون هم فعال هستند، نسبت به خلوت بودن مراکز و عدم مراجعه مشمولین دریافت واکسن گلایه کرد و گفت: از ابزارهای تشویقی و تماس تلفنی برای واکسیناسیون مردم استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.