سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد شنبه(15 آبان ماه) اعلام کرد: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا هم اکنون وضعیت شهرستان‌ های مهریز و خاتم قرمز شد و وضعیت شهرستان های اشکذر، تفت و بهاباد هم در حالت زرد کرونایی قرار گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا هم اکنون وضعیت شهرستان‌ های مهریز و خاتم قرمز شد و وضعیت شهرستان های اشکذر، تفت و بهاباد هم در حالت زرد کرونایی قرار گرفت.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: ابرکوه، میبد، اردکان ،بافق  و یزد هم از لحاظ شیوع کرونایی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گفته سلمانی هم اکنون ۴۳۷ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۱ نفر به دلیل وخامت حال آنها در بخش مراقبت‌های ویژه(I.C.U) تحت درمان قرار دارند.

وی اظهار کرد: همچنین در شبانه روز گذشته، ۹۳ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند، اما نگفت، این تعداد از میان چه تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی استان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: بر اساس آمارها، استفاده از ماسک در استان ۴۸ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۵۳ درصد گزارش شد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و فوت تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون حداکثری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع ضروری است.

همچنین دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دوم آبان ماه جاری در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته بود : تمام افرادی که واکسن کرونا دریافت می کنند، رصد می شوند و  بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکردند.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می کند و مردم نباید به شایعه در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا  توجه کنند، چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داد که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کروناست.

وی افزود: ۱۰۰ سال است در ایران واکسن برای مقابله با بیماری هایی از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شد اما واکسیناسیون، یک کار علمی است. ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه ای دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.