فرماندار تایباد امروز(سه شنبه 13 آبان ماه) از قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد.

فرماندار تایباد با اشاره به این که این شهرستان به لحاظ شمار بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در وضعیت قرمز قرار گرفته است گفت: از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون ۶۱ تن از مردم منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

محسن سیاح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون افزون بر هزار و ۴۷۴ نفر از شهروندان تایبادی به این بیماری مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: طی هفته جاری بر اساس معیارهای تشخیص قطعی، روزانه پنج بیمار قطعی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شده اند که این تعداد نسبت به روزهای قبل مراجعه بیماران جدید در تایباد دو و نیم برابر شده است.

فرماندار تایباد گفت: در حال حاضر ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد بستری هستند.

سیاح افزود: با توجه به گسترش شیوع این بیماری در تایباد، در حال حاضر ظرفیت بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیای این شهر تکمیل شده و بخش دیگری با ۲۳ تخت برای بیماران احتمالی مبتلا به کووید ۱۹ در این مرکز درمانی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان  فعالیت امکان ورزشی، تالارها و برگزاری هرگونه مراسم جمعی در این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با هرگونه تجمع و برگزاری مراسمی حتی در منازل برخورد خواهد شد.

فرماندار تایباد گفت: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع کرونا در صورت نیاز و بر اساس درخواست از طریق استانداری خراسان رضوی و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیتهای دیگری در این منطقه اعمال خواهد شد.

سیاح افزود: بر این اساس فعالیتهای بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، مدارس و دانشگاههای شهرستان تایباد از چهارشنبه هفته جاری به مدت یک هفته به صورت مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: حفظ سلامت عمومی در اولویت قرار دارد و با بخشهایی که با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی سلامت جامعه را به مخاطره بیندازند با قاطعیت و بدون چشم پوشی برخورد می شود.

او روند رو به افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان تایباد را نتیجه کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی دانست و از عموم شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، از حضور در تجمع و دورهمی‌ها پرهیز کنند تا زنجیره این ویروس همه گیر قطع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.