معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز(جمعه 27 تیرماه) از قرمز شدن وضعیت کرونا در این استان خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا در این استان، از قرمز شدن وضعیت فارس خبر داد.

به گزارش جماران، علی اکبری جمعه ۲۷ تیر با اشاره به مرگ ۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، این موضوع را موجب تاسف دانست و تاکید کرد که با اضافه شدن این آمار، شمار فوت شدگان براثر بیماری کووید ۱۹ در فارس به ۲۰۹ نفر افزایش یافته است.

اکبری با اشاره به وخامت وضعیت ۸۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس و بستری شدن آنان در بخش‌های مراقبت ویژه، گفت: اکنون ۱۱۴۷ بیمار مشکوک و دارای علامت ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان ها بستری هستند و از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۱ هزار و ۱۱۹ نفر از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری همچنین با اشاره به انجام ۱۹۱ هزار و ۹۵۲مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، اظهار کرد: با بررسی تست های انجام شده، از ابتدا تا کنون ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس شناسایی شده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه مبارزه با این بیماری را جدی گرفتن رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و خفظ فاصله فیزیکی دانست و ابراز امیدواری کرد مردم فهیم فارس با توجه به موارد گفته شده و پرهیز از برگزاری و یا شرکت در دورهمی های خانوادگی حامی سلامت خود و عزیزانشان باشند.

بسته شدن تالارهای مراسم در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز اعلام کرد که ۱۷۶ تالار پذیرایی برگزار کننده مراسم عروسی در شیراز و شهرستان های استان فارس به دلیل تخلف بهداشتی، پلمب شده است، 

عبدالرسول همتی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، تجمع‌ های خانوادگی و برگزاری مراسم عروسی و عزاست، گفت: برگزاری مراسم عزا و عروسی باید کنترل شود، چرا که بیشترین خطر در این تجمع ‌ها، متوجه مردم است.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: به‌ دلیل رعایت‌ نکردن فاصله ‌گذاری فیزیکی در چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بودیم.

او ضمن بیان اینکه در شرایط فعلی، توجه ویژه به آموزش راهکارهای پیشگیری از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: هم استانی ها بدانند تجمع، عامل اصلی شیوع ویروس است که در این راستا مشارکت آنها امری ضروری است، به طوری که باید پروتکل‌ ها را رعایت کنند و از حضور در مراسم های عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی خودداری کنند.

همتی گفت: با توجه به شرایط ویروس کرونا و افزایش شیوع این ویروس در استان، ۸۲ تیم گشت ویژه کرونا با مشارکت استانداری فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادارات، اصناف، سازمان صمت، شهرداری و نیروی انتظامی، در شیراز و شهرستان های استان فارس راه اندازی شده که وظیفه این تیم ها، نظارت و بررسی وضعیت اماکن مختلف، تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی، ادارات و هر مکانی است که امکان دارد مردم برای دریافت خدمت به آنجا مراجعه کنند.

معاون علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با متخلفانی که به نحوی سلامت مردم را به خطر می اندازند، به طور جدی برخورد می شود، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به سامانه رایگان ۱۹۰ اطلاع دهند.

تالارهای پذیرایی اجازه فعالیت ندارند

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه استان فارس نیز گفت: بر اساس محدودیت های اعلام شده در موج دوم بیماری کووید ۱۹، تالارها اجازه فعالیت ندارند و برگزاری مراسم‌ غیرقانونی در تالارها می‌ تواند تهدیدی برای بهداشت عمومی باشد و برابر مقررات با متخلفان برخورد می شود.

سیامک شمس با بیان اینکه  تا کنون ۱۷۶ تالار پذیرایی متخلف تعطیل شده است، افزود: به دنبال رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی ‌توجهی نسبت به وضعیت کرونا در استان،  نظارت بر فعالیت اماکن عمومی نیز تشدید شده است.

او ادامه داد: بازگشایی تالارها، بستگی به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ دارد و با توجه به روندی که شیوع بیماری دارد و بیشتر مردم آن را به فراموشی سپرده ‌اند، تاریخ و روز مشخصی برای بازگشایی تالارها معین نشده است، همچنین نباید فراموش کنیم که این بیماری هنوز وجود دارد و باید به طور جدی به رعایت تمام دستورالعمل ‌ها و پروتکل ‌های مقابله با ابتلای به کرونا توجه ویژه شود.

رئیس گروه سلامت محیط استان افزود: بازرسان بهداشت محیط شبانه روز در تلاش هستند که محیطی امن برای سلامت مردم فراهم کنند. لذا شهروندان با رعایت دستورالعمل‌ها یاری دهنده تیم‌های سلامت در مهار کروناویروس باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.