معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز(26 تیرماه) اعلام کرد: 80 بیمار مبتلا به کرونا به دلیل شدت بیماری در بخش های ویژه استان فارس بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل شدت بیماری در بخش های ویژه استان فارس بستری هستند.

به گزارش جماران، دکتر علی اکبری بعد از ظهر پنجشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، ۱۹۰ هزار و ۹۱ تست شناسایی و تشخیص این بیماری در آزمایشگاه‌های سراسر استان فارس انجام شده و تاکنون ۲۴ هزار و ۷۹۶ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات درمانی مناسبی که در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های استان انجام شده، تاکنون ۲۰ هزار و ۳۹۲ نفر بهبود یافته و از ایزوله خانگی خارج یا از بیمارستان مرخص شده‌اند.

اکبری افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارسالی از بیمارستان‌های سراسر استان فارس، در حال حاضر ۱ هزار و ۳۲ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که ۸۰ نفر از این افراد به دلیل وخامت شرایط بالینی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و نیازمند ارائه خدمات ویژه هستند.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که تعداد فوتی‌های فارس به عدد ۲۹۴ نفر افزایش یافته است.

اکبری از مردم استان خواست با رعایت فاصله فیزیکی، اقدامات جدی ایمنی را رعایت کنند، از ماسک استفاده و از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی خودداری کنند تا با مشارکت همگانی و تلاش مجموعه سلامت بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.