معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با بهره برداری کامل از ذوب آهن پاسارگاد کوار، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، برای 18 هزار نفر اشتغال زایی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با اجرا و بهره‌برداری کامل از تمام بخش‌ها و فازهای کارخانه ذوب آهن پاسارگاد کوار برای سه هزار نفر به شکل مستقیم و ۱۵ هزار نفر به شکل غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش جماران، ظفر افشون افزود: این کارخانه در سال ۸۴ با اخذ مجوزهای قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ تاییدیه‌های لازم برای تامین مواد اولیه به شرط تکمیل زنجیره تولید شروع به طراحی و اجرای خطوط تولید در کوار کرد و در سال ۹۲ واحدهای ذوب و ریخته‌گری بسته و کوره پاتیلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در سال ۹۸ نیز شاهد افتتاح واحد گاززدایی و کربن‌زدایی در خلاء این کارخانه بودیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه و طراحی اولیه، این مجتمع به منظور قطع کامل وابستگی به سایر واحدها، اجرای فازهای دوم و سوم واحدهای تکمیل و توسعه زنجیره تولید فولاد را نیز به شکل همزمان آغاز کرد و بر همین اساس نخستین واحد مگا مدول تولید آهن اسفنجی پارسال وارد مرحله بهره‌برداری شد و واحدهای دوم و سوم نیز هریک با یک و هشت دهم میلیون تن در سال در دست اجرا است که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری شود.

او اظهار داشت: پنجشنبه ۱۹  تیرماه ۹۹  نیز شاهد بهره‌برداری از بخش گندله‌سازی این کارخانه توسط رییس جمهوری به شکل ویدیو کنفرانس خواهیم بود که قرار است خوراک آن از معادن منطقه نی‌ریز تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: این کارخانه مجاز است به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد نسبت به احداث واحد کنسانتره سنگ آهن به میزان ۲ و نیم میلیون تن و یا واحد خرد کردن سنگ آهن به میزان پنج میلیون تن اقدام کند.

افشون ادامه داد: مجتمع با اخذ ۷۰ میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی به شکل کامل از خارج خریداری و وارد کشور شده است.

او اظهار داشت: این کارخانه یکی از مهمترین تولید کنندگان بخش خصوصی کشور است که در سال گذشته با ۲۶۰ میلیون صادرات جایگاه اول ارزآوری صنعتی را برای استان فارس داشته است و در صورت اطمینان از تامین مستمر سنگ آهن برنامه توسعه‌ای آن همچنان ادامه خواهد داشت.

وی، زنجیره تولید این مجموعه را شامل تولید سنگ آهن، کنسانتره آهن، گندوله آهن، آهن اسفنجی و شمش فولاد دانست و افزود: در زمینه تحقق شعار جهش تولید و دستیابی به اهداف تولید، هدفگذاری تولید فولاد این واحد تولیدی در افق ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.