رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: ناوگان گشت ویژه کرونا با هدف بررسی و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن پر تردد و اصناف استان فارس راه اندازی شد.

ناوگان گشت ویژه کرونا با هدف بررسی و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن پر تردد و اصناف استان فارس با مشارکت استانداری فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادارات اصناف، صمت، شهرداری و نیروی انتظامی، در شیراز و شهرستان های استان فارس راه اندازی شد. 

به گزارش جماران، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه در آیین راه اندازی گشت ویژه کرونا گفت: با توجه به شرایط ویروس کرونا و افزایش شیوع این ویروس در استان، تصمیم گرفته شد سطح نظارت ها برای حفظ ایمنی سلامت مردم استان بالا برود و امروز شاهد اعزام نمادین تعدادی از تیم های نظارتی متشکل از واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری، شهرداری، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اداره صمت هستیم.

 مهرزاد لطفی  با بیان اینکه در این گشت ۱۲ تیم نظارتی شهر شیراز را پوشش می دهد و در تمام استان ۸۲ تیم فعال هستند، افزود: کار این تیم ها نظارت و بررسی وضعیت اماکن مختلف، تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی، ادارات و هر مکانی ست که امکان دارد مردم برای دریافت خدمت به آنجا مراجعه کنند. 

وی در ادامه از برخورد قانونی با افرادی خبر داد که موازین و شیوه نامه های  بهداشتی را رعایت نکنند و اضافه کرد: در این نظارت ها موارد مختلفی شامل دستورالعمل های کشوری برای رعایت اصول بهداشتی در دوران کرونا، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و دستکش، جلوگیری از حضور افراد مشکوک در محل کار و ارجاع آنان به مراکز درمانی بررسی و ارزیابی می شود تا پروتکل هایی که به ادارات و اصناف مختلف ارایه شده بر اساس چک لیست ها، اجرا شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.