معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس بعد از ظهر جمعه(نهم خرداد ماه) اعلام کرد: 85 مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس با اعلام خبر شناسایی 85 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس، گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است.

به گزارش جماران، عبدالرسول همتی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران، گفت: با شناسایی ۸۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۸۳۱ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۵ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۹ مورد؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۱۰ نفر است.

دکتر همتی افزود: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان نیز به پنج هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه با اشاره به اعلام شهرداری شیراز مبنی بر آغاز فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس از فردا، دهم خرداد، تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تردد بالای مسافران، کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ به شمار می‌رود، بنابراین مردم بدون ماسک نمی‌توانند از اتوبوس و یا مترو استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف بوده و برابر قانون از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

او اظهار کرد: با هماهنگی معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، مکان‌هایی در پایانه‌ها برای مسافران در خصوص خرید ماسک قبل از سوار شدن در اتوبوس و مترو راه اندازی شده است.

دکتر همتی توصیه کرد: بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از شیوع ویروس مؤثر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.