عبدالله کردگار روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از نخستین روزهای اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در کشور، در کنار تشکیل ستادهای کشور و استانی، ستادی نیز در شهرداری بوشه شکل گرفت و  وظایفی در زمینه مقابله با شیوع این ویروس برای سازمان های تابعه تعریف کرد.

وی با اشاره به وظایف این سازمان پس از شکل گیری ستاد مبارزه با کرونا در شهرداری بندر بوشهر،افزود: در اولین گام ضمن تشریح خطرهای بالقوه انتقال ویروس کرونا، آموزش‌ های کاربردی لازم به پاکبانان و عوامل جمع‌آوری پسماندها انجام و ماسک و سایر وسائل محافظتی بین این افراد توزیع شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر اضافه کرد: از آنجا که نگران انتقال ویروس کرونا از زباله‌های خانگی بودیم تا ۱۶ فروردین ماه تفکیک این نوع زباله‌ها را منع کردیم تا زمینه انتقال احتمالی ویروس بسته شود.

کردگار با اعلام این که کار برداشت پسماندها از ابتدای شروع انتشار ویروس کرونا در اوائل اسفندماه با سرعت و دفعات بیشتری در سطح معابر اصلی و محلات بوشهر انجام شد، بیان کرد: این سازمان فقط طبق پروتکل‌های بهداشتی و براساس قرارداد با تولید کنندگان پسماند عفونی به حمل و نقل پسماندهای عفونی بی خطر سازی شده بیمارستان‌های دولتی و مراکزی که مجهز به سیستم اتوکلاو مخصوص بی خطر سازی پسماندهای عفونی است، اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در حالی برای حمل پسماندهای اتوکلاو شده، از کارگران آموزش دیده با لباس کار ویژه و خودروی مکانیزه مربوط به سازمان که ویژه پسماندهای عفونی است استفاده می‌کنیم که از نظر ارگان‌های نظارتی و طبق قانون، می‌توانستیم از خودورها معمولی حمل پسماند استفاده کنیم.

کردگار ادامه داد:  این سازمان بعد از حمل و نقل پسماندهای بی خطر سازی شده، آنها را در سایت دفن و مجزا از پسماندهای عادی و بر طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و با آهک به صورت مکانیزه دفن می‌کند.

وی عنوان کرد: خودروی مخصوص پسماند عفونی که با تایید ارگان‌های نظارتی مشغول به فعالیت است بعد از اتمام کار در جایگاه مخصوص، کامل شست و شو و ضدعفونی شده و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.