بوستان کوهستانی دراک شیراز سه شنبه شب به روی مردمانی که ماه‌ها خانه نشین بودندآغوش گشود تا به نیت شب قدر راه غرب شیراز را در پیش گیرند و قدر سلامتی و باهم بودن را بار دیگر این بار با نواهای آسمانی پاس بدارند و قدر بدانند. 
شیشه خودروها و پرچم رستگاری بالاست؛ نوای ملکوتی برموج ۸۹.۵ رادیو سوار است تا عطر نسیم را تا پگاه برساند.
اشک شوق و نیاز شیرازیان بر گونه ها جاری و دست های آرزو به سمت آسمان فراز است.    
کرونا رحم ندارد؛ اما زخم دارد.زخم‌های بیشمار که شیرازی‌ها همچون دیگرهموطنان با برپایی شب قدرمتفاوت‌ تر از سالیان پیش، جلوه دیگری از مقاومت خود دربرای این ویروس ناسازگار به نمایش گذاشتند.
برخی مردم درمساجد با رعایت فاصله اما با قلب های دوشادوش و نزدیک، شب قدر را به سحرگاهان پیوند دادند.
دیگر مردمان نیز با نشستن در خودروهای خود و با برسر نهادن قرآن،در دامنه های بوستان دراک، شب زنده داری را عاشقانه معنا کردند.
شیرازی ها در دامنه کوه و مساجد و حانه های خود، فراق مولای رستگاران امام علی(ع) را با اشک و آه به سوگ نشستند.
همان شیرازیانی که همگام وهم پیمان با مولای خود راه و رسم جوانمردی را در شرایط سخت به جهان نشان دادند.

 
تمهیدات برای شب زنده داران 
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: چون قرار بود آیین معنوی احیای شب‌های قدر در بوستان دراک شیراز و با حضورعبادت‌کنندگان در خودروها برگزارشود، تمهیدات لازم اندیشیده شد.
مرتضی جعفری در مصاحبه با ایرنا اعلام کرد:با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان مبنی بر برگزاری مراسم احیا، این آیین امسال در بوستان دراک (واقع در بزرگراه حسینی‌ الهاشمی) شیراز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار ‌شد.
وی افزود: این بوستان تاکنون به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود اما درشب‌ قدر بازگشایی ‌شد و در شب های قدر بعد هم محل برگزاری آیین دعا و نیایش خواهد بود و شهروندان می‌توانند در حالی که در خودروی خود نشسته اند، در مراسم شرکت کنند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: تصویر مراسم دعاخوانی و مداحی از طریق ویدیو پروژکشن بر روی صفحه‌ بزرگی که به همین منظور نصب شده، پخش  شد و شهروندان صدا را به صورت زنده از طریق امواج رادیویی FM دریافت کردند.
جعفری، هدف از برگزاری این مراسم را ضرورت همدلی در شرایط شیوع بیماری کرونا دانست که برگزاری آیین شب قدر موجب دلگرمی شهروندان و بهبود روحیه آنان ‌شده است.
وی گفت:برای حفظ سلامت شهروندان، تعداد سرنشینان هر خودرو حداکثر سه نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تعیین شد.
معاون شهردار شیراز ادامه داد: این آیین با همکاری جمعیت دلدادگان حضرت علی اکبر (ع) پنجشنبه ۲۵ و شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۹ از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲ بامداد برگزار می‌شود. 
جعفری بیان کرد: با توجه به زمان پیش‌بینی شده برای برگزاری این آیین که بیش از ۲ ساعت به طول می‌انجامد و همچنین ضرورت حفظ نظم و عدم اجازه خروج از خودروها تا پایان مراسم، بهتر است شهروندان از به همراه آوردن کودکان خردسال خودداری کنند، ضمن اینکه از حضور افراد مشکوک به بیماری کرونا ممانعت خواهد شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.