جلیل حسنی، سه‌شنبه در بازدید از طرح بیابان‌زدایی منطقه کهنه بخش مرکزی لارستان، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در حوزه بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری منابع طبیعی، این اقدامات را زیر بنایی و تاثیرگذار در جلوگیری از بیابانی شدن منطقه دانست.
وی افزود: بهترین و مهمترین راه حفاظت از اراضی ملی با توجه به وسعت عرصه‌های ملی در این شهرستان، مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و بهره‌برداری است که باید به آن توجه ویژه شود.
معاون استاندار فارس ادامه داد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی در جلوگیری از بیابان‌زایی و کنترل ریزگردها، تخریب زمین، فرسایش آبی و بادی و همچنین بازگشت زندگی به روستاها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان نیز در این بازدید بیان داشت: طرح بیابان‌زدایی از سال۱۳۸۴ تاکنون در منطقه لارستان در حال اجراست و در کهنه بخش مرکزی این شهرستان، ۲۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی مورد مطالعه و بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفته است.
منصور رضایی افزود: برای هریک از نقاط این محدوده مطالعاتی، پروژه‌های مختلفی تعریف شده است که از شاخص‌ترین پروژه‌های اجرا شده، عملیات نهال کاری کهنه بخش مرکزی است که با مشقت و سختی فراوان به میزان یک هزار هکتار جنگل‌کاری انجام و بیش از ۴۰ هزار نهال در این منطقه کاشته شده است.
وی ادامه داد: همچنین در یک هزار هکتار از اراضی منطقه کهنه بخش مرکزی لارستان، برای جلوگیری از بیان‌زایی، فرسایش خاک، مدیریت هرز آب‌ها ، احیا و ایجاد پوشش‌های گیاهی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، عملیات احداث هلالی و کاشت نهال با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال آغاز شده است.
رضایی بیان کرد: در قالب این طرح، نهال‌های مختلفی همچون کرت، استبرق، کهور، کُنار، سمر، درمان عقرب، آکاسیا، ویکتوریا، و گز شاهی، کاشته شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.