هانیه فرهادی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بازیکنان تیم ملی و باشگاهی و حتی مربیانم  هم به جای اینکه من را هانیه صدا کنند می گویند شیر، البته کارم سخت است زیرا باید همیشه درون سنگر تیم ها آماده باشم تا این لقب حفظ شود.

این سنگربان تیم ملی و باشگاه صنعت فجر شیراز  که ۱۹ سال سن دارد،ورزش را از ۱۱ سالگی با رشته هندبال آغاز کرد و به تیم ملی نوجوانان هندبال هم دعوت شد.

او افزود: تا ۱۴ سالگی در رشته هندبال بازی کردم و به دلیل فیزیک مناسب و با قد ۱۷۳ سانتی متری، زینب بذرافکن دروازه بان شیرازی تیم ملی هندبال بانوان تشویقم کرد که درون دروازه قرار گیرم.

 پیراهن شماره ۱۸  هندبال

فرهادی با بیان اینکه با تیم هندبال فارس سه بار در رده نوجوانان و جوانان قهرمان ایران و استان شدیم، اظهار داشت: زینب بذرافکن کاپیتان و دروازه بان تیم ملی هندبال ایران برایم زحمات زیادی کشید و خیلی هم تشویم کرد و پیراهن شماره ۱۸ خودش را به من داد و گفت برای اینکه همیشه به یادم باشی.تا زمانی که بازی می کنم پیراهن شماره ۱۸ را به تن خواهم کرد تا فراموش نکنم چه کسی الفبای دروازه بانی را بهم یاد داد زیرا مدیون او هستم که به تیم ملی فوتسال هم رسیدم.

این بازیکن ملی پوش در پاسخ به این پرسش که چرا هندبال را رها کردی و به فوتبال پیوستی، گفت: شرایط  هندبال بانوان خوب نبود و حمایت چندانی نمی شدیم  از این رو تصمیم گرفتم به فوتسال بروم و کارم را با این  رشته  در سن ۱۴ سالگی و از مدرسه فوتسال آغاز کردم.

فریاد شادمانه از مدرسه تا خانه  

فرهادی با بیان اینکه در حالی که ۱۵ سال داشتم  به تیم ملی فوتسال نوجوانان دعوت شدم ، افزود : پدرم که خبر دعوت شدن من را از رادیو شنیده بود به در مدرسه آمد و گفت به تیم ملی  دعوت شدی ، باور نمی کردم برای همین از فرط خوشحالی فریاد زدم و این شادی تا رسیدن به منزل ادامه پیدا کرد زیرا برایم سرفصل جدیدی در رشته مورد علاقه ام بود.

او اضافه کرد: طی یک سالی که فوتسال را شروع کردم خیلی سختی کشیدم اما هیچ گاه ناامید نشدم و تنها کاری که انجام می دادم این بود که تمریناتم را بیشتر کردم و به دنبال اهدافی که در سر داشتم به آن دست یافتم زیرا آرزوی هر بازیکنی پوشیدن پیراهن تیم ملی است که به سختی به دست می آید.

فرهادی گفت : پس از اینکه به تیم ملی دعوت شدم در همان سال با تیم دانشگاه آزاد گناوه و پارس جم جنوبی بوشهر بازی کردم  و سپس به دعوت ستاره زارع که مربی تیم صنعت فجر شیراز بود به این تیم پیوستم تادر لیگ برتر بازی کنم و جوانترین بازیکن در لیگ برتر کشور بودم.

لذت بالابردن جام قهرمانی

وی افزود: درسال ۹۸ به تیم به همراه تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در رقابت های منطقه ای آسیای میانه با نام کافا که در کشور تاجیکستان برگزارشد، شرکت کردم که برای نخستین بار جام قهرمانی را آن هم با تیم ملی بالای سر بردم که خیلی لذت داشت و باید بگویم بهترین خاطره است چرا که هم خودمان و هم مردم ایران شاد شدند.

فرهادی گفت: دراین رقابت ها ابتدا برابر تیم‌های ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان با اقتدار به پیروزی دست یافتیم و سپس هم در دیدارنهایی با نتیجه ۲ بر صفر تیم قرقیزستان را شکست دادیم و به مقام شیرین قهرمانی دست یافتیم و هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

فرهادی با تیم ملی فوتسال و شادی جشن قهرمانی در آسیای میانه 

تیم های شیرازی می توانند در لیگ برتر قهرمان شوند اما

وی اضافه کرد: در صورتی که بازیکنانی که به دلیل عدم حمایت و مشکلات مالی این استان را ترک کردند ، مورد حمایت قرار گیرند و به شهرشان باز گردند  تیم های پارس آرا و صنعت فجر شیراز در لیگ برتر می توانند مدعی و حتی قهرمان شوند.

این بازیکن  ملی پوش ادامه داد : هم اینک بهترین بازیکنان فارس در تیم های نامی نو و ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران که از تیم های مدعی هستند و خوب هم سرمایه گذاری کردند، به صورت ثابت بازی می کنند و بازیکنان تاثیرگذار تیمشان هستند.

فرهادی بیان کرد: برای اینکه  چرخه خروج بازیکنان از فارس از کار بیفتد راهی نیست جز آنکه مسوولان استان و هیات فوتبال از بازیکنان حمایت کنند و به جای اینکه به تیم های آقایان برسند نیم نگاهی هم به بانوان ورزشکار استان داشته باشند زیرا آنها هم از راه فوتبال و فوتسال امرار معاش می کنند و باید حق و حقوقشان تامین شود تا مجبور نشوند خانه و کاشانه خود را ترک گویند.

قرارداد سفید امضا کردم

 او با اظهار اینکه به دلیل تعصبی که به تیم شهرم داشتم و با وجود اینکه ملی پوش هم بودم، ادامه داد: پیشنهادهای خوبی از سایر استان ها داشتم اما من شهرم شیراز را دوست داشتم برای همین هم قرارداد چهار ساله سفید امضا کردم و هیچ وجهی هم نگرفتم.

آرزویم برابری  حقوق مردان و زنان در ورزش است

او با شاره به اینکه تنها آرزویم این است که مردان و زنان در ورزش کشور حقوقی برابر داشته باشند،افزود : اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت اطمینان داشته باشید که هیچ ورزشکاری به خود اجازه نمی دهد که برود برای پرچم کشور دیگری بازی کند زیرا که می بیند در کشورش حقوقی برابر با مردان دارد.

فرهادی نفر وسط با نشان طلای مسابقات آسیای میانه با تیم ملی فوتسال

آرژانتین فقط برای آقایان   

فرهادی در مورد بازی های المپیک نوجوانان و جوانان که در کشور آرژانتین درسال ۲۰۱۸ برگزار شد گفت: در حالی که به مدت یک سال سخت تمرین کرده بودیم  فدراسیون فوتبال تنها تیم آقایان را به این کشور اعزام کرد که برای این تصمیم تمام بازیکنان سرخورده شدند.

وی اضافه کرد:با اینکه در مسابقات المپیک نوجوانان با قرعه آسانی روبه شده بودیم  و شانس صد در صدی صعود داشتیم اما تصمیم فدراسیون عملی شد و جالب اینکه تیم آقایان حتی از  دور مقدماتی هم نتوانست صعود کند و از دور مسابقات حذف شد.

 این بازیکن ملی پوش از خاطرات خوب و بد هم سخن به میان آورد و بیان داشت : ورزش پر از خاطرات خوب و بد است که  هر کدام می تواند جالب باشد ، خاطره بد همان شرکت نکردن در مسابقات المپیک جوانان است که یک سال سختی کشیدم و بهترین خاطراتم هم  کار کردن با نیلوفر اردلان سرمربی تیم ملی است زیرا او هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی از بهترین هاست و از هر لحاظ برای شاگردان خود تکیه گاه محکمی است. 

فرهادی : المپیک آرژانیتن را از دست دادیم ، آقایان اعزام شدند

وی گفت: پست دروازه بانی را برای این انتخاب کردم که همیشه دوست داشتم در ورزش کارهای سختی را انجام دهم و برای اینکه بتوانم در این پُست پیشرفت کنم الگویم را  علیرضا بیرانوند در فوتبال و علیرضا صمیمی در فوتسال انتخاب کردم و در حال حاضر هم بهترین دروازه بان های ایران و حتی آسیا هستند.

تمرین در خانه زیر نظر مربیان تیم ملی

فرهادی گفت : به دلیل شیوع بیماری کرونا تمرینات تیم ملی را از  طریق شبکه های مجازی زیر نظر مربیان تیم ملی انجام می دهم تا از نظر بدنی دچار افت نشوم،مجبور هم هستیم در خانه بمانیم تا شر این ویروس بسیار بد کنده شود چرا که قرار بود در مسابقات فوتسال زیر 20 سال آسیا شرکت کنیم که به تعویق افتاد.

وی اضافه کرد: از مردم همچنان می خواهیم در صورتی که کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند و این تنها راه مبارزه با این بیماری مهلک است ضمن اینکه رعایت فاصله اجتماعی و بهداشتی هم بسیار اثر گذار است و باید رعایت کنیم تا این دشمن خطرناک به خانه هایمان نیاید.

این بازیکن ملی پوش که دانشجوی رشته تربیت بدنی است از پدر به عنوان مشوق اصلی یاد و از تمام مربیانشچه در تیم ملی و چه در باشگاه صنعت فجر تشکر کرد.

به جنگ کرونا برویم 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.