به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی تأمین اجتماعی فارس، اکبرامیری گفت: با توجه به شرایط شیوع کروناویروس و با هدف کاهش حداکثری تردد شهروندان، اقدامی در راستای تأمین داروی مورد نیاز شهروندان مبتلا به بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، اعصاب و روان و قلبی و عروقی و … انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا، طی تفاهمنامه‌ای که با اداره کل پست استان فارس منعقد شد، این امکان را فراهم کرده‌ایم که داروهای مورد نیاز این دسته از بیماران، به شکل ماهیانه تأمین و در محل سکونت این افراد به آنان تحویل داده شود.

امیری با یادآوری اینکه یکی از گروه‌های پرخطر در ابتلاء به کووید ۱۹، بیماران مبتلا به امراض مزمن تشکیل می‌دهند، گفت: در این طرح که تبسم نام گرفته، داروی بیماران مزمن مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به شکل رایگان و به میزان مصرف یک ماه بیمار تأمین و توزیع می‌شود.

او گفت: پزشک مرکز درمانی بر اساس اطلاعات بیماران مزمن با آنها تماس گرفته و پس از اطمینان از وضعیت بیماری و اینکه نیاز به معاینه حضوری ندارد دستور تجویز دارو را صادر می‌کند.

امیری خاطرنشان کرد: داروهای بیماران با درج میزان و نحوه مصرف و تصویر دستورات پزشک توسط پست به بیماران تحویل داده خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه هزینه توزیع آن ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ ریال است که توسط پست از بیماران دریافت می‌شود، گفت: این امکان برای تمام شهرستان‌های استان فارس وجود دارد و این مبلغ در هیچ نقطه‌ای از فارس، بیشتر نخواهد شد.

امیری یادآور شد: چنانچه بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن تمایل به حضور در مراکز درمانی و دریافت خدمات معاینه و دریافت دارو در محل این مراکز را داشته باشند، ارسال دارو برای آنان انجام نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.