به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، دکتر محمدرضا میرجلیلی افزود:  در بررسی‌های انجام شده ۶۰ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۳۵ درصد از افراد یزد با توجه به علایم ، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم‌استانی‌ها برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت ادامه داد:  ۱۲۲ هزار نفر از مردم به این سامانه مراجعه کرده و ۷۸ درصد از افراد نیازمند به بررسی‌های بیشتر توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته‌اند.

این مسوول تصریح کرد: ۲۲ تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی‌ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می‌دهند.

میرجلیلی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران کرونایی اطهار کرد: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان با ۷۲۰ تخت عفونی و ۱۲۰ تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.

وی  خاطر نشان کرد: بعد از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: ۱۹ مورد پروانه مربوط به ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان صادر شده و از ۱۰ واحد تولید کننده این مواد توسط همکاران معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آمده است.

میرجلیلی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

تاکنون در استان یک هزار و یک نفر بر اساس آزمایش به این ویروس مبتلا و ۱۰۴ نفر هم فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.