در حالی که همچنان عباراتی چون " ماسک تمام شد؛ لطفا سوال نکنید"، "ماسک و مواد ضدعفونی نداریم"، "ماسک و دستکش موجود نیست لطفا اصرار نفرمایید" پرتکرار ترین جملات  رد و بدل شده بین مردم و کارکنان داروخانه های شیراز و دیگر شهرهای فارس است نوید راه اندازی خطوط جدید برای تولید این محصول و ورود این محصولات به بازار و نظارت بر توزیع آن امیدبخش است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه بر تامین اقلام حفاظتی در مواجهه با همه گیری کرونا تاکید و اعلام کرد: حمایت از دو کارخانه تولید ماسک جراحی  منجر به رفع نیاز مراکز درمانی استان فارس  از این محصولات شده است.

 محمدرضا حیدری اظهار داشت : در پی اعلام شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به اقلام حفاظتی در مراکز درمانی، مدیریت تجهیزات پزشکی این معاونت با پیگیری های شبانه روزی، تمامی اقدامات و حمایت های لازم برای راه اندازی و بهبود عملکرد دو کارخانه تولید ماسک جراحی  را انجام داد تا این دو کارخانه در کنار اقلام تخصیصی از وزارت بهداشت نیاز مراکز درمانی را نیز مرتفع سازند.

دکتر حیدری در مورد عملکرد مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار کرد: با هدف آرامش بخشی به جامعه و تامین ماسک غیر پزشکی برای عموم، این مدیریت نسبت به تهیه پروتکل و الزامات تولید ماسک در کارگاه ها اقدام کرده و بالغ بر ۶۰ مجوز موقت تولید ماسک برای مصارف عمومی را صادر کرده است.

او با بیان اینکه با تولید روزانه بالغ بر ۱۵۰ هزار ماسک از سوی این تولید کنندگان و توزیع از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، آرامش نسبی بر بازار ماسک در جامعه حکمفرما شده است، ادامه داد: همچنین با پیگیری های صورت گرفته، در روزهای آینده هشت خط جدید تولید ماسک جراحی به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی به بهره برداری می رسد که تولید روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار عدد ماسک جراحی را به دنبال دارد، فعال سازی بیش از ۱۰ کارگاه تولید گان و البسه کاورال با حمایت های مالی دانشگاه، از دیگر فعالیت های این مدیریت بوده که منجر به تامین تمامی نیازهای مراکز تابعه دانشگاه شده است.

 حیدری افزود: امید است با تداوم حمایت های مالی از دانشگاه برای مقابله با این ویروس و همکاری های مستمر درون بخشی، شاهد هیچ کمبودی در زمینه تامین اقلام حفاظتی برای کادر خدوم درمان و آحاد جامعه نباشیم.

پیشتر حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی رییس کل دادگستری فارس نیز با بیان این که در سال گذشته ۳۶ شرکت و واحد تولیدی با ورود ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و در راستای تحقق شعار سال به چرخه تولید بازگشته و یا از تعطیلی آن جلوگیری شده است گفت: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و نیاز جامعه به اقلام بهداشتی همچون مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش با ورود دستگاه قضایی و اتخاذ تصمیمات و صدور آراء شجاعانه ۹ واحد تولیدی فعالیت  خود را از سرگرفتند که از جمله آن چهار کارخانه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده، چهار واحد تولیدی ماسک و یک واحد تولید البسه بیمارستانی بوده است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.