مهدی نیک‌فر، چهارشنبه در نشست هماهنگی قرارگاه انفاق و مواسات شهرستان جهرم بیان داشت: پس از اطلاع رسانی برای تهیه این بسته‌های معیشتی، تنها در مدرسه شهید منصور محبوبی جهرم ۲۷۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد که از محل آن، ۲۰۰ بسته غذایی تهیه و آماده توزیع شده است.

وی افزود: همچنین مقرر شده با همت فرهنگیان این شهرستان، برای رانندگان سرویس مدارس که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن واحدهای آموزشی از اسفندماه ۹۸ بیکار شده و با مشکلات معیشتی مواجه هستند، کمک‌هایی برای آنها در نظر گرفته شود.  

او گفت: از سال ۹۸ نیز تصمیم بر این شد که افراد و مراکزی که در بحث کمک به دانش‌آموزان محروم فعال هستند، به صورت منسجم و زیر نظر انجمن خیرین مدرسه یار، فعالیت خود را ادامه دهند.

نیک‌فر، بر موضوع رعایت عدالت در توزیع کمک‌های خیران در این شهرستان تاکید و بیان کرد: یکی از مشکلاتی که انجمن‌های خیریه با آن مواجه هستند، مشکل نرم‌افزاری است زیرا برخی از این انجمن‌ها و موسسه‌های خیریه به گونه‌ای عمل می‌کنند که بعضی از افراد نیازمند از چندین خیریه خدمات دریافت می‌کنند و بعضی از نیازمندان از این کمک‌ها بی نصیب بوده و نادیده گرفته می‌شوند.   

شناسایی بیش از ۲ هزار دانش آموز نیازمند در شهرستان جهرم

مدیر مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم هم در این نشست گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند و آسیب‌پذیر در این شهرستان شناسایی‌شده، که اگر به آنها رسیدگی لازم نشود از تحصیل بازمی‌مانند.

نادر افسر افزود: این دانش‌آموزان، از یتیمان، فرزندان طلاق و یا افرادی هستند که پدر خانواده قادر به کار کردن نیست و یا در زندان به سر می‌برد.

وی اظهار داشت: در صورتی که به این دسته از دانش‌آموزان توجه نشود و از تحصیل باز بمانند، میزان جرم و بزهکاری در جامعه بالا می‌رود از این رو باید از آنها حمایت کنیم.

مدیرمجمع خیرین مدرسه یار شهرستان جهرم در بخش دیگری از مطالب خود به پاره‌ای از فعالیت‌های این مجمع اشاره و بیان کرد: قبل از ایام عید نوروز ۹۹، این مجمع برای دانش آموزان زیر پوشش این نهاد، مقادیری لباس به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال تهیه کرده که به سبب شیوع بیماری کرونا هنوز موفق به توزیع آنها نشدیم اما این لباس‌ها را طبق روال هر سال که در ایام ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های دانش آموزان نیازمند بسته‌های غذایی توزیع می‌شود، به آنان اهدا خواهیم کرد.   

افسر ادامه داد: همچنین این مجمع ۲۰۰ بسته غذایی آماده کرده که به زودی میان خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان توزیع می‌شود.

او گفت: خدمات مجمع خیرین مدرسه‌یار، به غیر از ایام عید و یا آغاز سال تحصیلی، در طول سال ادامه دارد و این نهاد در تلاش است، حداقل نیازهای یک دانش‌آموز را برآورده کند.

توزیع یک هزار بسته حمایتی بین نیازمندان جهرم

فرمانده سپاه ناحیه جهرم نیز در این نشست بیان داشت: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه مواسات برای کمک به نیازمندان، سپاه ناحیه جهرم مبادرت به برگزاری سه نشست با حضور خیران این شهرستان کرده است.

سرهنگ غلامرضا توکل افزود: در هفته آینده، یک مسجد در جهرم برای اجرای رزمایش کمک به محرومان تعیین می‌شود و مقرر شده در قالب این رزمایش، یک هزار بسته حمایتی تهیه و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود.

وی اظهار داشت: قرار است این خدمات حمایتی تداوم داشته باشد و مرحله نخست این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان امسال انجام می‌شود.

قرارگاه انفاق و مواسات شهرستان جهرم در پاسخ به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش کمک به مستمندان در ماه مبارک رمضان، با حضور موسسه‌ها و نهادهای خیریه و امدادرسان این شهرستان راه‌اندازی شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.