دختران هرمزگانی امروز با چادرهای بندری رنگارنگ به رنگ صورتی، سبز، قرمز، بنفش و زرد؛ لباس محلی گل‌دار، شلوارهای بندری (گلابتون دوزی وخوس دوزی شده) و روبندهای (برقه‌های) تزیینی به صحنه انتخابات آمده‌ بودند تاهم به نوعی فرهنگ غنی خود را به جهانیان نشان دهند وهم اینکه، به وظیفه شرعی وقانونی خود عمل کرده باشند.
لباس‌های محلی بانوان ودختران هرمزگانی با کاربرد هنری رنگ‌های بکاررفته درآن، راز چشم نوازی داشت که به عنوان شان انسانی و نمادی از هویت فرهنگی به شایستگی از گذشته تاکنون از شانیت انسانی مردمان این استان صیانت کرده است.
دختران رای اولی‌ شیعه واهل سنت خطه جنوب که به‌عنوان عضوی از جامعه ایرانی در تعیین سرنوشت خود حق نظر داشته‌اند، در گفت وگو با ایرنا از نمایندگان منتخب خود ابتدا خواستار وحدت وهمبستگی درجامعه شدند.
مطرح کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هرمزگان از جمله رسیدگی به وضع اشتغال وبیکاری، مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق که باعث ازهم پاشیدگی خانواده‌ها می شود وهمچنین پیگیری وضع نامناسب فاضلاب وخورهای شهر از دیگر خواسته‌ها وانتظارات به حق این بانوان ۱۸ سال به بالای هرمزگانی از منتخبان مجلس بود.
نیمی از ۷۲ هزار و ۴۰۲ رای اولی هرمزگان را بانوان تشکیل می‌دهند که این بانوان پس از مدت‌ها انتظار با شور و شوق فراوان و به عشق رهبرشان، سردارشان، شهیدان‌شان، وطن‌شان، دین‌شان، شرف‌شان و امنیت‌شان آمده‌ بودند تا دشمن بداند که تک تک رای این جوانان درسرنوشت ایران مهم است.
مهدیه مرادی یک بانوی رای اولی هرمزگانی است که از ساعت ۶ ونیم صبح امروز جمعه با پوشش محلی و شلوار جنگلی (گلابتون دوزی شده) به همراه مادر وخواهر سه ساله‌اش برای رای انداختن به شعبه اخذ رای درمسجد قدس شهر بندرعباس آمده بود.
او می‌گوید: من یک رای اولی‌ام که با شور و اشتیاقی فراوان به عشق رهبر، سردار دل‌ها و به عشق وطن خود رای خود را به صندوق آرا انداختم و امیدوارم هرآن کس که انتخاب می‌شود رسیدگی به مسائل ومشکلات هرمزگان بویژه وضع نامناسب خورهای شهر بندرعباس وچاره اندیشی در رفع فاضلاب به دریا را در اولویت کاری خود قراردهد.
فاطمه غلامی‌زاده نیز درمیان صف طویلی از جمعیت با در دست داشتن شناسامه خود که نشان می‌داد ۱۸ سال کامل داشت، گفت: من از نمایندگان منتخب خود می‌خواهم، از بندرعباس که به عنوان پایتخت اقتصادی کشور یاد می‌شود برای رفع مشکل بیکاری وایجاد اشتغال جوانانی همچون (من بیکار) چاره‌اندیشی شود.
این دارنده مدرک دیپلم ریاضی فیزیک گفت: اکنون من مدرک دیپلمم را گرفته‌ام اما با این وضعیت اقتصادی ومالی نمی‌توانم ادامه تحصیل دهیم و به دانشگاه بروم.
یکی دیگر از بانوان ۲۰ ساله و رای اولی هرمزگان می‌گوید: وظیفه نماینده این نیست که وعده و وعید عمرانی را در منطقه انتخابی خود به مردم بدهد بلکه باید بتواند قانون مورد نیاز برای رفع مسائل ومشکلات وتحریم‌ها را پیدا کند و آن را پیاده کند.
مونا نجفی دختر ۱۹ ساله رودانی نیز گفت: اگر امروز به پای صندوق‌های رای آمده‌ام چون وظیفه ملی وشرعی خود می‌دانم و همان گونه که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و روحانیت فرمودند انتخابات یک تکلیف سرنوشت‌ساز برای ملت ایران است.
نجفی که به همراه دوستان خود در زمان عصر به پای صندوق رای آمده بود، گفت: در صف طویل و منظمی که تعداد آن‌ها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر می‌رسید، به انتظار نشستم و این ساعت‌های طولانی را صبوری کردم تا غرور ملی‌ام را به جهانیان ثابت کنم و خاری به چشم دشمنان باشم.
 وی با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی همچون اعتیاد وطلاق و ازهم پاشیدگی خانواده‌ها نه تنها درهرمزگان بلکه در کل کشور بیداد می‌کند، از نمایندگان منتخب خود خواستار رسیدگی به این مسائل شد.
جشن سیاسی ۷۲ هزار و ۴۰۲ رای اولی درهرمزگان
رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: یک میلیون و ۱۷۴ هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر از این‌ها رای اولی هستند.
سعید ناجی افزود: متولدان ۲ اسفند ۸۰ به قبل می‌توانند امروز جمعه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهند.
وی بیان داشت: ۴۴ داوطلب انتخاباتی در استان هرمزگان برای دریافت پنج کرسی مجلس یازدهم شورای اسلامی باهم رقابت می‌کنند.
رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: از این تعداد، ۲۵ نفر درحوزه انتخابیه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد وبوموسی برای دریافت سه کرسی، ۱۰ نفر در حوزه غرب بندرلنگه، بستک و پارسیان برای یک کرسی و ۹ نفر در حوزه شرق میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد برای یک کرسی وارد عرصه رقابت نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.
ناجی بیان داشت: تعداد ۹ هزار نفر عوامل اجرایی در یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای هم اکنون کار برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این استان برعهده دارند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.