مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست بررسی اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، نقش مردم را در بهبود وضعیت ابتلا به این بیماری تاثیرگذار خواند و بر رعایت اصول بهداشت در دوران طرح فاصله گذاری هوشمند تاکید کرد.

دکتر لطفی گفت: اولویت انجام آزمایش با بیماران بستری در مراکز درمانی و سپس با مراجعان به مراکز ۹ گانه سرپایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بر تداوم برگزاری کلاس های آموزشی این دانشگاه به صورت کلاس های مجازی آنلاین و آفلاین تاکید کرد و همچنین به بررسی روند توزیع ماسک در استان، عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کرونا، افزایش آمار نمونه گیری و خدمت رسانی آزمایشگاه‌های استان پرداخت.

ارائه خدمت به مبتلایان کرونا در بیمارستان های شیراز 

 علی اکبری  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به ارایه خدمت درمانی به مبتلایان در بخش خاکستری بیمارستان های شهید دکتر فقیهی و بیمارستان نمازی، نتایج بازدیدهای انجام شده از بیمارستان های استان که با هدف بررسی روند افزایش خدمت رسانی به مراجعان صورت گرفته است را اعلام کرد.

 علیرضا میراحمدی زاده  از اعضای کارگروه علمی مبارزه با کرونا دانشگاه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شیوع این بیماری در فارس گفت: آمارها نشان می دهد که تلاش مجموعه سلامت فارس و همدلی مردم در راستای تحقق اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس بسیار تعیین کننده است.

مطب‌های غیر ضروری پزشکان تا اطلاع ثانوی تعطیل 

 مائده حاجی آقایی مشاور رییس دانشگاه در امور پزشکان عمومی نیز دیگر عضو این نشست بود که در رابطه با نشست مشترک دانشگاه با سازمان نظام پزشکی در خصوص افرایش خدمت رسانی درمانی گفت: بر اساس جمع بندی نهایی این نشست، مقرر شد مطب های زیبایی و غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد و پزشکان داوطلب در رشته های تخصصی داخلی و عفونی فعال شوند.وله 

تولید ۱۶ هزار لباس ایزوله و ۴۵ هزار گان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان نیاز به تهیه انواع گان برای کارکنان خط مقدم سلامت در مقابله با کرونا گفت: حجم تولید گان در استان و کشور، پاسخگوی نیاز ما در این شرایط نبود، اما توانستیم با تدابیر لازم و همدلی و همراهی متعهدانه تولیدکنندگان پوشاک یک بار مصرف پزشکی در استان، این نیاز را برطرف کنیم.

 مهرداد شریفی  با اشاره به تولید بیش از ۴۵ هزار گان جراحی و ۱۶ هزار لباس ایزوله توسط تولیدکنندگان استان فارس از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون، افزود: برای فعالسازی تولیدات در برخی از کارگاه های تولیدی استان، بخشی از مطالبات گذشته آنها را پرداخت کردیم و هزینه تولیدات جدید دریافتی را نیز به صورت فوری و حداکثر تا سه روز بعد، پرداخت می کنیم.

وی رویکرد پرداختی اشاره شده را در حمایت از تولیدکنندگان ضروری و موثر دانست و گفت: این شرکت ها که تاییدیه لازم با عنوان GMP از اداره تجهیزات پزشکی را از پیش دارا بودند، با دریافت مطالبات خود و سرمایه گذاری های دیگر، امکان تولید محصولات حفاظتی موردنیاز در بیماری کرونا را کسب کردند و امسال در ایام تعطیلات نوروزی هم به صورت کامل فعال بودند.

همچنین در این نشست مقرر شد تا نسبت به ارسال دستورالعمل های جدید با مشارکت معاونان، مسوولان دانشگاه و دانشکده بهداشت، طرح پیشنهادی اقدامات مداخله ای دانشگاه برای زمان پس از کرونا و طرح فاصله گذاری هوشمند ویژه مدارس و صنوف به وزارت بهداشت اقدام شود.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و  سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.