علی بختیاری روز دوشنبه درخصوص کنترل بیماری کرونا در دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: قبل از ورود بیماری کرونا به ایران، کارگروه تخصصی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تشکیل و اقدامات پیشگیرانه انجام شد.

وی با اشاره به ایزوله کردن ۲ بخش بیمارستان بزرگ برای بیماران حاد تنفسی افزود: افراد مشکوک به کرونا در بخش ویژه اورژانس جدید تحت نظر قرار گرفتند و اقدامات حفاظتی موردنیاز این بیماران در حال انجام است.
رییس بیمارستان بزرگ دزفول اظهارداشت: بخش آی سی یو سه نیز به بیماران حادتر اختصاص یافت و اقدامات موردنیاز از جمله ماسک و دستکش و دیگر تجهیزات برای  پرسنل فراهم شد.

مردم زنجیره ابتلا به کرونا را بشکنند
بختیاری گفت: مردم باید با رعایت اصول بهداشت شخصی، میهمانی ندادن، جشن تولد نگرفتن، باشگاه نرفتن و حضور نیافتن در اجتماعات زنجیره ابتلا به کرونا را بشکنند. 
وی افزود: مردم مراحل بهداشت فردی که به صورت گسترده منتشر شده را رعایت کنند و هنگام استفاده از کلید، موبایل، عینک و خودکار آنها را ضدعفونی و از دست زدن به سر و صورت خودداری کنند.
رییس بیمارستان بزرگ دزفول اظهارداشت: تلاش این است که دوره زمانی درمان طولانی‌تر شود تا تعداد بیماران مبتلا به این بیماری ثابت بماند زیرا درصورت طولانی‌تر شدن روند درمان، ضمن ثابت ماندن تعداد بیماران امکانات پزشکی نیز افزایش می‌یابد.
 وی با تقدیر از تلاش پرسنل درمانی، پشتیبانی، بهیاران و پرستاران افزود: دستورالعمل‌های کشوری در بیمارستان بزرگ دزفول اجرا می‌شوند و طبق ارزیابی مدیرکل بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، روند درمان در بیمارستان بزرگ دزفول رضایت بخش است. 

ترخیص مادر باردار و فرزندش از بیمارستان بزرگ دزفول
بختیاری گفت: مادر بارداری که با سطح هوشیاری بسیار کم با دستگاه تنفس مصنوعی تحت نظر بود با اقدامات پزشکی صورت گرفته همراه با فرزندش با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند که این امر نشانه ارائه خدمات رسانی مطلوب به بیماران است.
وی افزود: تاکنون ۲ مرد ۸۱ ساله و ۸۶ ساله به علت بیماری کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول جان خود را  از دست داده‌اند.
رییس بیمارستان بزرگ دزفول اظهارداشت: بیماران با فشار خون بالا، بیماران با مشکل قلبی، کلیوی، شیمیایی، دیابتی و بیماران با مشکل تنفسی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند که باید مراقبت بیشتری داشته باشند. 

ورود خیران و گروه‌های جهادی دزفول برای مقابله با کرونا
رئیس بیمارستان بزرگ دزفول گفت: تاکنون خیران زیادی برای کمک به پیشگیری از بیماری کرونا در دزفول اعلام آمادگی کرده‌اند که به شرکت‌های تولید کننده هدایت شدند. 
وی ضمن تقدیر از حضور همیشگی خیران افزود: بیمارستان بزرگ دزفول به یاری خیران نیاز دارد و این فرهنگ کار خیر  باید همه گیر شود.
بختیاری با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم برای مواجهه با بیماری ها گفت: اضطراب بالا باعث به هم ریختن سیستم ایمنی بدن می‌شود لذا باید استرس را در این روزها کنترل کرد.
وی افزود: شهروندان به دنبال اخبار منفی نباشند و اخبار مربوط به کرونا را از منابع رسمی پیگیری کنند.
رییس بیمارستان بزرگ دزفول به شهروندان توصیه کرد از تکنیک‌های آرامش زا استفاده کنند.

طبق آخرین آمار تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند ۱۰ نفر است.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.