دکتر عبدالرضا فاضل امروز دوشنبه اظهار داشت: نتیجه آزمایش و احتمال ابتلای این 19 نفر جان باخته به کرونا هنوز مشخص نشده است.

به گفته وی پیش از این ۳۱ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را در استان گلستان از دست دادند.

وی افزود: از اول اسفند ۹۸ تاکنون دو هزار و ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری شدند که از این تعداد ۸۰۵ نفر همچنان در حال مداوا و بستری بوده و بقیه پس از بهبودی و درمان مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس در استان از ۵۷۰ بیمار مشکوک به کرونا نمونه گرفته شد که بر اساس ۳۵۰ جواب‌ دریافت شده ۱۷۵ نفر به طور قطعی مبتلا هستند.

وی گفت که هنوز پاسخ بقیه آزمایش‌های ارسال شده از تهران دریافت نشده است.

هفته گذشته آزمایشگاه تشخیص کرونای گلستان راه اندازی شد که می تواند نتایج آزمایشات را در کمتر از ۲۴ ساعت اعلام کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا شهرهای گرگان، کردکوی و علی‌آباد کتول در وضعیت بحرانی قرار دارند و ظرفیت بیمارستان‌های استان هم تکمیل است.

ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا گلستان در اطلاعیه‌ای برای پیشگیری از شیوع این ویروس، برای مشاغل مختلف استان از امروز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه تا جمعه ۲۳ اسفند محدودیت ساعت کاری مشخص کرد.

ممنوعیت ورود به گلستان، تعطیلی واحدهای اقامتی برای نوروز و ممنوعیت وارد شدن به تفرجگاهها و بوستان‌های عمومی از جمله دیگر تمهیدات برای پیشگیری از شیوع کرونا در این خطه شمالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.