معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان های تخصصی پیش بینی شده برای بیماران مبتلا به کرونا در استان اظهارداشت :‌در صورت نیاز به تخت های بیشتر،هیچ دغدغه ای در خصوص پذیرش و بستری  بیماران مشکوک نداریم.

عبدالرضا چراغعلی اظهارداشت :‌در حال آماده سازی چند مرکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی در سایر شهرها به جز مراکز استان ،جهت پذیرش بیماران در روز های آتی هستیم و دراین  خصوص  تمهیدات لازم لحاظ شده است و در صورت نیاز از ظرفیت سایر بخش ها نیز استفاده خواهد شد.

وی با اعتراف به وجود برخی کاستی ها در تامین اقلام پیشگیرانه مورد نیاز کادر مراکز درمانی گلستان اظهار داشت: به سبب بیشتر شدن مطالبه و نیاز بازار از میزان تولید در کشور ، تامین برخی از اقلام به سختی صورت می گیرد.

**

فرماندار گرگان گفت: هزار و ۴۵۰ تخته پتو مورد نیاز نقاهت‌گاه و بیمارستان صحرایی بیماران کرونا توسط صنف خشکشویی داران این شهرستان شستشو شد.

محمد حمیدی اظهار داشت: با توجه به گسترش ویروس کووید ۱۹ در استان گلستان، هتل ورزش واقع در کوی چاله‌ باغ شهر گرگان در اختیار بیماران جهت ادامه دوره درمان آنان قرار گرفت.

**

بیانی فرماندار کلاله گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، معابر، مدارس، اماکن عمومی ۶۸ روستای بخش مرکزی و ۲۹ روستای بخش پیشکمر این شهرستان کلاله دهیاران ضدعفونی و گندزدایی شد.

**

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان گفت که برای بازپرداخت تسهیلات، به شهروندان این استان ۳ماهه فرصت داده می شود.

**

معاون اقتصادی استاندار گفت: با افرادی که در این ایام املاک را به مسافران اجاره دهند برخورد قانونی می شود.

**

در ادامه کمک به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهری گلستان، محموله های بهداشتی برای توزیع در محلات حاشیه شهر و اقشار کم درآمد به شهرداری های استان تحویل داده شد.

**

استاندار گلستان با حضور در بیمارستان ۵ آذر گرگان ضمن عیادت از بیماران حاضر در این مرکز درمانی به پرستاران، پزشکان و کادر درمانی که در صف اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند خدا قوت گفت و از تلاش آنان قدردانی کرد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طبق مصوبه شورای تامین استان، اگر خانواده جان باختگان ناشی از کرونا پس از ۱۲ ساعت برای تحویل اجساد حضور پیدا نکردند این اجساد به شهرداری ها تحویل داده شود.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: برای دفن اجساد، پروتکلی در اختیار بخش بهداشت محیط و آرامگاه ها قرار دارد که بر اساس آن، جان باختگان مبتلا به کرونا را تیمم و در صورت تمایل برای غسل، این کار بر اساس نظارت های بهداشت محیط و دستورالعمل ها انجام خواهد شد.

در استان گلستان تاکنون ۱۷۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و تا روز گذشته ۳۱ نفر بر اثر این‌ ویروس جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.