احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه پس از جلسه شورای تامین شهرستان رامسر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس اباد باید ظرف ۲۴ ساعت اینده برای کنترل تردد مسافران از استان گیلان به مازندران تمهیدات لازم را ارائه دهند.

وی با تاکید بر بررسی ضرورت ثبت سفر مسافران به استان مازندران خاطرنشان کرد که مهم ترین محور نشست امشب شورای تامین تدوین طرحی برای کنترل و ایجاد محدودیت های ورود و خروج مسافران از استان گیلان بوده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد برای تدوین این طرح می توان از ارزیابی راهداری و کارشناسان در زمینه تردد مسافران بهره برداری کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تب سنجی در ورودی استان مازندران خاطرنشان کرد: تردد مسافران به استان مازندران باید با حساسیت بالاتری کنترل شود.

بخشی از کمبود ماسک مربوط به احتکار است  

استاندار مازندران بخشی از کمبود ماسک در استان را مربوط به احتکار این کالا در کشور دانست و افزود: ما برای تامین ماسک در حد روزمره و معمول دچار مشکل نبودیم اما زمانی که تقاضای مصرف از حد نرمال خارج و همه مردم برای تهیه ماسک مراجعه کردند با کمبود مواجه شدیم.

حسین زادگان با بیان اینکه افراد سالم هم از ماسک استفاده می کنند افزود: در یک عزم ملی کارخانجات تولید لوازم بهداشتی و پیشگیری در سه شیفت در حال تولید هستند که به نسبت روزهای اول در شرایط بهتری قرار داریم.

وی با بیان اینکه همچنان در تامین این اقلام با کمبود مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر سهمیه ای از سوی وزارت بهداشت اختصاص داده شد که توسط دانشگاه علوم پزشکی توزیع می شود بعلاوه اینکه شهرک های صنعتی استان هم در حال تولید این اقلام هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت:هم اکنون یک کارخانه تولید ماسک در کلاردشت هم با افزایش شیفت در حال تولید است ضمن انکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و ظرفیت های گروه های جهادی نیز برای تامین این اقلام نیز به استان تزریق می شود.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان مازندران ۲۰۰ نفر اعلام کردند که از این تعداد۸۱ نفر بیماری آنان مثبت است و تعداد جان‌باختگان ناشی از این بیماری هم ۱۳نفر است.

تاکنون ۱۳۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا در استان پس از درمان از بیمارستان ها و مراکز درمانی ترخیص شدند.

نخستین مورد مشکوک به کرونا در مازندران چهارشنبه ۳۰ بهمن مشاهده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.