حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران نه تنها یک مرکز مذهبی و دینی بلکه پشتیبان مردم در روزهای تلاش برای پیشگیری و مقابله با بحران کرونا است.
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اعلام کرد: پس از تعطیلی حرم مطهر در هفته آخر اسفند بنابر توصیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، حرم مطهر کارکردهای اجتماعی نیز داشته است.
محسن نعمتی افزود: بنابراین قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با حکم تولیت حرم مطهر  تشکیل شد و نماینده ولی فقیه در استان نیز از این اقدام  حمایت کرد و ابراهیم عزیزی از منتخبان مردم شیراز در مجلس یازدهم مسوولیت این قرارگاه را بر عهده گرفت.
وی ادامه داد: در این قرارگاه کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه بهداشت و درمان، کارگروه رصد و پایش، کارگروه فرهنگی آموزشی و فضای مجازی، کارگروه مشارکت‌های مردمی و خیریه ها و کارگروه شورایاری ها و محلات شکل گرفت و اقدامات خوبی با نگاه پشتیبانی از دولت و کمک به ستاد مدیریت بیماری کرونا انجام شد.
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گفت: ظرفیت های حرم مطهر در این حوزه به کار گرفته و از ظرفیت سه هزار خادم افتخاری زن و مرد استفاده شد.
نعمتی افزود: تخصصی شدن دارالشفاء حضرت شاهچراغ(ع) یکی از اقدامات انجام شده است که بخش تخصصی ریه در این مرکز با بهره گیری از متخصصین راه اندازی شد.
وی ادامه داد: کار ضدعفونی کردن معابر و خیابانها توسط خادمان حرم و حضور خادمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی درگیر با بیماری کرونا برای عرض خسته نباشید به کادر درمانی و توزیع تبرکی های حضرت از دیگر اقدامات انجام شده است.

کارگاه تولید ماسک در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) ایجاد کارگاه تولید ماسک با استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری را از دیگر اقدامات حرم مطهر دانست و گفت: در حال حاضر روزانه سه هزار ماسک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تولید می شود و بنا داریم در هفته جاری این کارگاه را به صورت دو شیفت یا سه شیفت فعال کنیم تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم.
نعمتی افزود: این ماسک ها در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر توزیع خواهد شد و اگر خیرین با آوردن چرخ ها و مواد اولیه کمک کنند امکان توسعه کارگاه تولید ماسک وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.