مسعود دهملایی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال زراعی از یکم مهرماه هر سال آغاز می شود،افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا  ۱۴ فروردین ۳۶۳.۵  میلیمتر بارندگی در این استان داشتیم  که این میزان در مدت مشابه سال زراعی قبل ۳۳۶ میلیمتر بوده است.

دهملایی ادامه داد: مقایسه میزان بارندگی ها در سال زراعی جاری با میانگین بلند مدت استان فارس در همین مدت که ۲۵۰.۵  میلیمتر است نیز نشان از رشد ۴۵ درصدی میزان بارش ها در سال جاری دارد.

وی اضافه کرد: میزان بارش ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در شیراز ۳۴۱.۹ میلیمتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۹۳ میلیمتر بوده و آمار نشان از رشد ۱۷ درصدی بارش ها در این شهرستان دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار داشت: مقایسه میزان بارش‌ها در سراسر این استان در سال زراعی جاری حکایت از این دارد که اردکان با ۶۱۷ میلیمتر بارندگی، فیروزآباد با ۶۱۳  میلیمتر و قیر و کارزین با ۵۲۲ میلیمتر بارش به ترتیب جایگاه اول تا سوم بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت: شهرستان های آباده با ۱۲۷ میلیمتر بارندگی ،ایزدخواست با ۱۲۸ میلیمتر و صفاشهر با ۱۷۳ میلیمتر بارش کمترین میزان بارندگی را در سال زراعی جاری در این استان داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیش بینی می شود که اغلب نقاط استان فارس در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ فروردین ۹۹ نیمه ابری،گاهی وزش باد شدید و در بعضی نقاط نیز بارش های پراکنده ای را تجربه کنند.

دهملایی با بیان اینکه برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز هوایی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد برای فارس پیش بینی می شود،گفت: برای دوشنبه هفته آینده ۱۸ فروردین ۹۹ نیز برای اغلب نقاط استان افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش در ارتفاعات در اواخر وقت این روز پیش بینی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.