سرهنگ پاسدار حسن مهدوی چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان اقلید، با حمایت امام جمعه شهرستان و همکاری شهرداری، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، اداره آموزش و پرورش، کارخانه پارس الکل، موکب ابا صالح المهدی (عج)، انجمن های مردم نهاد و با نظارت شبکه بهداشت و درمان این تعداد ماسک و محلول ضدعفونی تولید و تعداد پنج هزار ماسک دیگر نیز بزودی در بین مردم توزیع خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان اقلید ادامه داد: محلول های توزیع شده شامل قوطی ۱۲۰ میلی لیتری از نوع مایع ضدعفونی کننده دست (هندراب) بود که بین ۲۵ هزار نفر توزیع شد.

سرهنگ مهدوی افزود: همچنین ۱۵ مرحله گندزدایی و ۲۰۰ هزار لیتر محلول‌پاشی در شهر و روستاهای اقلید با تلاش پایگاه‎های مقاومت بسیج انجام شد.

معاون اجتماعی سپاه اقلید ادامه داد: ۶ پایگاه ایست سلامت شامل ۷۵۰ نفر روز بسیجی از دهم اسفندماه تاکنون در ورودی های شهرستان در منطقه دژکرد، سده، آسپاس، حسن آباد و خنجشت بصورت شبانه روزی غربالگری و تب سنجی افراد ورود به شهر را انجام می دهند.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه های انجام شده این نهاد، ساماندهی ۱۳۰ نفر بسیجی همیار سلامت در قالب کارگروه های پشتیبان نیروهای خانه بهداشت که در کمک به ضدعفونی کردن محیط، ضدعفونی منازل مبتلایان به کرونا، توزیع بسته های حمایتی و همچنین کمک به پزشک خانواده فعالیت می کنند.

سرهنگ مهدوی بیان کرد: همچنین تعداد ۱۵۰ سبد کالا شامل گوشت، برنج، ماکارونی، قند، رب گوجه فرنگی، روغن و کنسرو لوبیا در قالب بسته های حمایتی توسط صندوق خیریه حضرت ابوالفضل (ع) در بین نیازمندان توزیع شد.

به گفته رییس شبکه بهداشت و درمان، تاکنون ۱۴ نفر در شهرستان اقلید به کرونا مبتلا شده اند که در این میان یک نفر فوت شده و ۳ نفر دیگر بهبود یافته اند.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.