سعید حیدری روز یکشنبه   بیان کرد : شهروندان با نصب این نرم افزار  روی تلفن همراه خود می توانند اجتماعات افراد پیاده، افزایش تراکم از لحاظ جمعیتی و نواحی پرتردد را روی نقشه مشاهده کنند و در صورت شلوغی در آن نواحی حضور پیدا نکنند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای کاهش حضور شهروندان در حوزه های شهرداری شیراز، هم اکنون ۵۳ سامانه شهرداری همچون استعلام آپارتمان های مسکونی، کمسیون ماده ۱۰۰ و ... بر بستر اینترنت قابل دسترسی و امکان دورکاری و استفاده بر خط از آنها مهیا است.

 رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز افزود: تعداد کل سامانه های فعال در شهرداری  ۱۸۵ عدد است که ۱۰۶ سامانه کاربردی و ۷۹ سامانه اطلاع رسانی است که شامل پورتال ها، پایگاه های خبری و سامانه شفافیت شهرداری است و از ۱۰۶ سامانه کاربردی ۵۳ عدد از سامانه ها در حال حاضر قابلیت دور کاری دارد و ۲۰ سامانه دیگر نیز به زودی با این قابلیت  فراهم می شود.

حیدری خاطر نشان کرد: در سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک که شامل زیر مجموعه هایی همچون استعلام آپارتمان های مسکونی، کمسیون ماده ۱۰۰، نوسازی، حفاری و ... است کلیه زیرمجموعه ها به غیر از حوزه نقشه که از نرم افزار Arc GIS استفاده می کنند از طریق اینترنت قابلیت دسترسی دارد.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند کلیه درخواست های خود را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت و پیگیری کنند.

وی ادامه داد: ثبت درخواست استعلام از طریق سامانه شهروند سپاری، ثبت درخواست سامانه الکترونیکی و جمع سپاری در دستور کار قرار گرفته که به زودی در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت تا شهروندان شیرازی بتوانند بدون مراجعه حضوری به حوزه های مختلف شهرداری خدمات لازم را دریافت کنند.

حیدری برگزاری جلسات مدیریتی در شهرداری از طریق وب کنفراس را  یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای حفظ سلامت کارکنان دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.