سعید حیدری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز،روز پنج‌شنبه اعلام کرد: شهروندان و کارکنان شهرداری می توانند با ورود به درگاه خدمات الکترونیک شهرداری به آدرس اینترنتی Shiraz.ir به سامانه مورد نظر خود دسترسی یابند، این سامانه به طور مداوم به روز می شود.

حیدری در معرفی این درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک گفت: این سامانه از سه بخش مجزای پایگاه های اطلاع رسانی، بخش شهروندان و حوزه کارکنان تشکیل شده   و دسترسی به سامانه‌های مختلف مجموعه شهرداری را به شکلی یکپارچه ارائه داده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری شیراز گفت: در بخش پایگاه های اطلاع رسانی دسترسی نزدیک به ۷۰ سامانه مربوط به حوزه های مختلف شهرداری چون معاونت ها، مدیریت ها، سازمان ها و بخش های مختلف تجمیع شده  و در دسترس کارکنان و شهروندان است.

حیدری با اشاره به قابلیت نصب و استفاده از این سیستم بر روی دستگاه های مختلف از قبیل گوشی همراه و تبلت، گفت: این درگاه در دستگاه‌های مختلف تناسب ظاهری و کارکرد خود را حفظ می کند،همچنین با ورود به این سامانه با گوشی همراه پیشنهاد نصب یک اپلیکیشن اندروید را ارائه می کند که کاربر با نصب آن می تواند به درگاه دسترسی داشته باشد.

رئیس سازمان فاوا با بیان اینکه سامانه های لینک شده در این درگاه سامانه های تحت وب و دارای گواهی های امنیتی لازم است، تاکید کرد: این درگاه به مرور زمان به روز می شود و در صورتی که نرم افزاری استاندارهای امنیت لازم را کسب کند یا نرم افزار جدیدی اضافه شود در این درگاه قرار خواهد گرفت.

وی هدف از راه اندازی این درگاه را هوشمند سازی، نرم افزار و اطلاعات مکانی ،  تجمیع ورود به سامانه های شهرداری با شرح خدمات مختلف به منظور دسترسی سریع و آسان کاربران دانست و بیان این که در مجموعه شهرداری با سامانه های متعددی روبه رو هستیم که در ادوار مختلف و توسط حوزه های متفاوت و یا طی سالیان طولانی طراحی شده و تناسب ساختاری لازم را ندارد،گفت: در شرایط حاضر اقدامی که می توانستیم انجام دهیم آسان کردن دسترسی به این سامانه های مختلف برای کارکنان و شهروندان بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: در آینده به دنبال آن هستیم تا چارچوب ها را به نحوی فراهم کنیم تا علاوه بر تجمیع نرم افزارها و خدمات، امکان اتصال این سامانه ها و ارتباط شان با یکدیگر نیز فراهم باشد و از اطلاعات این سامانه ها در کنار هم استفاده کنیم.

حیدری در پایان از تلاش برای راه اندازی میز خدمت الکترونیک در شهرداری خبر داد که اکنون در مرحله تولید داده ها است و انجام آن منوط به مشخص شدن خدمات، شناسنامه خدمات و داده های لازم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.