به گزارش خبرآنلاین: مهدی حق شناس با اشاره به مزیت های این سیستم اظهار داشت: این نرم افزار به صورت GIS Base بوده و اعضای کمیسیون می توانند در زمان صدور رای، موقعیت ملک، وضعیت طرح تفصیلی و... را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به تکمیل چرخه اتوماسیون، پرونده های شهرسازی مناطق و همچنین ضرورت دسترسی به اطلاعات جامع تر در خصوص پرونده ملکی و مجاورین و نیز به منظور افزایش دقت و امنیت صدور رای سازمان فاوا از دو سال گذشته تهیه نرم افزار جامع کمیسیون ماده صد را آغاز کرده است، گفت: با برگزاری جلسات کارشناسی تمامی قوانین و فرمول ها آنالیز و نحوه صدور رای؛ تحلیل و پیاده سازی شد.

به گفته این مسئول؛ با توجه به ورود اطلاعات کلیه پرونده های ملکی شهرداری در سیستم شهرسازی، امکان مشاهده اطلاعات و کلیه اوراق پرونده ملک مورد بررسی و املاک مجاور فراهم شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج با اشاره به نرم افزار طراحی شده، یادآور شد: این نرم افزار به صورت GIS Base طراحی شده و دارای سه بخش اصلی ممیزی تخلفات، صدور رای و پیگیری آرا و کسر از آمار است.

حق شناس یادآور با بیان اینکه در قسمت ممیزی، لایحه ارسالی مناطق در قالب فرم خلاف و به صورت سیستمی دریافت شده و به صورت نیمه هوشمند تخلفات تحلیل و جهت صدور رای به کمیسیون ارسال می شوند، ادامه داد: پس از تکمیل فرم ممیزی خلاف، پرونده به صورت کاملا تصادفی به یکی از هفت کمیسیون شهر کرج ارجاع شده و اعضا پس از مشاهده و بررسی ردیف به ردیف تخلفات گزارش شده، پرونده الکترونیک شهرسازی ملک، گزارش مهندس ناظر و وضعیت مجاورین و آرای گذشته ملک، رای خود را اعلام می کنند و در صورت اعلام رای جریمه، سیستم به صورت خودکار محاسبات مربوط به مبلغ جریمه را (با توجه به ضرایب مشخص شده توسط اعضا) انجام می دهد.

وی افزود: پس از صدور رای اولیه این موضوع به صورت الکترونیک به مناطق شهرداری ارسال و به مالک ابلاغ شده و محاسبات عوارض پس از کمیسیون و مبلغ جریمه در قالب پرداخت الکترونیک دریافت می گردد.

به گفته حق شناس؛ این نرم افزار به صورت وب بوده و بدون نیاز به نصب یا استفاده از افزونه، در کلیه سیستم های کامپیوتری قابل استفاده است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1264296
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.