جعفر صبوری پور با اشاره به وقوع سیل، طوفان و تگرگ در روزهای دوم و سوم فروردین ماه ۹۸ در این استان،افزود: خسارت در شهرستان های لار، لامرد، مهر، خنج، فراشبند، قیروکارزین، داراب، زرین دشت، گراش و جهرم رخ داد.

وی با بیان اینکه در پی تغییرات آب و هوایی، به ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع، ۷۵۰۰ هکتار نخیلات و مرکبات خسارت وارد شده است،گفت: ۱۵ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰۰ متر مربع ساختمان و تاسیسات، دو واحد تاسیسات آبیاری، ۷۰ هکتار آبیاری تحت فشار، ۱.۵ کیلومتر شبکه انتقال، پنج کیلومتر کانال، پنج مورد بند و گوراب، یک واحد جایگاه دام و سه رشته قنات نیز از این تغییرات اقلیمی آسیب دیده اند.

صبوری پور بیان کرد:  بر اثر جاری شدن سیلاب‌های اخیر ۴۰۰ راس دام سبک، ۱۱ هزار قطعه طیور، ۲۵ راس دام سنگین تلف شدند و به ۷۳۳ کلنی زنبور عسل نیز از بین رفت.

در سال زراعی جاری ( از اول مهرماه ۹۸ تاکنون) کل بارندگی در استان فارس حدود ۳۱۸ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته حدود ۳۵ میلیمتر و نسبت به میانگین کشوری حدود ۸۰ میلیمتر افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  پیش از این با اعلام این آمار گفته است: از امروز جمعه سامانه جدید بارشی وارد استان فارس شده است که این بارندگی‌ها تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.
محمود رضایی کوچی افزود: مرکز این بارندگی در روز جمعه شمال و مرکز استان است و پیش بینی می شود در روز جاری، حدود ۱۰ میلی متر بارندگی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در روز شنبه نیز این سامانه بارشی کل استان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان را در بر می گیرد که پیش بینی می‌شود ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.
معاون استاندار فارس گفت: همچنین در روز یکشنبه بارندگی ها در کل استان به ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب ادامه خواهد داشت که بارش تا ۶۰  میلیمتر پیش‌بینی شده است.
رضایی افزود: همچنین در روز دوشنبه بیشتر بارندگی ها در جنوب غربی خواهد بود که تا ۱۵ میلی متر بارندگی پیش بینی می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.