اردشیر نورمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود در مجموع هفت هزار و ۸۶۲ تن مرکبات از باغات شهرستان قصرشیرین برداشت شود.

وی میانگین عملکرد محصول مرکبات از باغ های قصرشیرین را ۱۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: امسال به دلایل، تغییرات آب و هوایی و وقوع سیل با افت عملکرد تولید مرکبات در شهرستان مواجه هستیم.

مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین، بیشترین سطح زیرکشت باغ مرکبات بارور در قصرشیرین را مربوط به پرتقال با ۲۵۶ هکتار ذکر کرد و اظهارداشت: بقیه باغ های مرکبات قصرشیرین شامل محصولات دیگر از جمله نارنگی، لیموشیرین، لیموترش و گریپ فروت، نارنج و سایر ارقام است.
نورمحمدی ادامه داد: شهرستان قصرشیرین همچنین ۷۶۹ هکتار باغات مرکبات غیربارور دارد.

وی اضافه کرد: امسال طرح احیا و اصلاح باغات را در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار داریم ضمن اینکه تاپایان امسال طرح توسعه باغات خرما را در سطح ۱۸۰ هکتار، مرکبات ۴۰ هکتار، انگور ۲۰ هکتار و همچنین جایگزینی باغات فرسوده و سنتی را در سطح ۱۰۰ هکتار در دست اقدام داریم.

پرتقال قصرشیرین با پایه های نارنج و لیمو پیوند شده اند که مزه خوب و کیفیت عالی دارد همچنین رقم لیموشیرین تولیدی این شهرستان از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک تر از سایر لیمو شیرین ها است ولی طعم و مزه آن منحصر به فرد است و از شیرینی خاصی برخوردار است و تلخی پس از خوردن را هم به همراه ندارد.
به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه باغات قصرشیرین به لحاظ بافت خاک فقیر است، توزیع کودها و مواد ریزمغذی یارانه ای بین باغداران می تواند باعث تقویت خاک و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصول باغات این شهرستان شود.
قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه حدود ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.