این شایعه، مراجعه شماری از اهالی استان فارس به جایگاه‌های سوخت با هدف پرکردن باک خودروها از بنزین مورد نیاز را در پی داشت. 
برخی پمپ‌بنزین‌های شهرهای استان فارس که به دنبال کاهش ۳۲ درصدی مصرف سوخت در استان از ابتدای اسفندماه پارسال تاکنون روزهای خلوتی را سپری می‌کردند، ناگهان با مراجعه غیرعادی برخی شهروندان روبرو شد. 
این شایعه می‌توانست زمینه‌ساز حضور و تجمع غیرمعمول افراد در جایگاه‌های سوخت شود، یعنی همان بستری که مناسب گسترش ویروس کرونا است. با این حال، روشنگری مسوولان در قبال این شایعه، نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا از پمپ‌بنزین‌ها را کاهش داد. 

تداوم فعالیت پمپ‌بنزین‌های فارس به صورت شبانه‌روزی
مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، ضمن تکذیب شایعه تعطیلی جایگاه‌های سوخت استان همزمان با تبیین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور و اعمال پاره‌ای محدودیت‌ها در تردد افراد بین شهرها گفت:‌ برنامه‌ای برای تعطیلی جایگاه‌های سوخت استان وجود ندارد و فعالیت این مکان‌ها به شکل شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت.
امیر بنی‌کریمی، جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار توزیع و عرضه سوخت به شکل شبانه‌روزی و طبق روال گذشته ادامه دارد و هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی جایگاه‌های سوخت در این استان نداریم.

مراجعه غیرمتعارف و ازدحام در برخی شهرها
این مقام مسوول ادامه داد: انتشار شایعه تعطیلی جایگاه‌های سوخت فارس سبب شد که در تعدادی از شهرستان‌های استان شاهد مراجعه غیر متعارف خودروها برای سوختگیری و ازدحام خودروها باشیم.
او تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید متولیان امر مبنی بر خودداری از هرگونه تجمع، از شهروندان تقاضا داریم که به این شایعات بی‌پایه و اساس توجه نکنند و برای سوختگیری طبق روال معمول اقدام کرده و به جایگاه‌ها مراجعه کنند.

ذخایر سوخت مطلوب است
بنی‌کریمی اظهار داشت: جایگاه‌های سوخت در استان به شکل شبانه‌روز فعال هستند و موجودی سوخت هم در استان و هم در مخازن جایگاه‌ها مطلوب است و به مردم اطمینان می‌دهیم که در بحث سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها هیچ مشکلی نداریم.

شهروندان به روال عادی به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کنند
مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس افزود: امروز جامعه و شهروندان بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارند و بنابراین انتظار داریم و انتظار داریم شهروندان برای حفظ سلامت خود، سایر شهروندان و همچنین کارکنان جایگاه‌های سوخت، به روال عادی گذشته برای سوختگیری به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کنند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شمار مبتلایان بیماری کرونا در استان فارس تا ظهر پنجشنبه هفتم فروردین‌ماه جاری به ۶۳۳ نفر رسید. 
بر این اساس، تاکنون ۲۵ نفر در اثر ابتلا به این بیماری در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند، ۲۲۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۱۸۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علائم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.
علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.
بنا بر اعلام این دانشگاه، بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.