دکتر عبدالله غریب زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نبود فضای اسکان برای پزشکان متخصص و کادر درمان، ایجاد نشدن فضاهای تکمیلی و الزام های فعالیت تخصصی بیمارستان از جمله برق اضطراری برای اتاق عمل، منبع ذخیره آب، آشپزخانه، سردخانه و زباله سوز از موانع راه اندازی بیمارستان بشاگرد به صورت تخصصی است.
وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات، ساخت شش واحد مسکونی از 12 واحد در نظر گرفته شده به منظور اسکان پزشکان متخصص و کادر درمان این بیمارستان در حال اتمام است.
دکتر غریب زاده تصریح کرد: به دلیل تامین نشدن اعتبار، احداث شش واحد دیگر شروع نشده و با توجه به نبود فضای مناسب مسکونی در آن شهرستان، امکان تامین از محل اجاره وجود ندارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: راه اندازی بیمارستان تخصصی در بشاگرد که هم اکنون بخش اورژانس و زایشگاه آن با حضور پزشک عمومی فعال است، نیازمند عزم جدی و همکاری مسئولان استان و شهرستان است.
وی با اشاره به محدودیت ها برای جذب پزشک متخصص گفت: با وجود همه مشکلات با وزارت بهداشت تفاهم شده که در صورت تکمیل بیمارستان تا زمان توزیع نیروی متخصص در آبان ماه سالجاری، نیروی متخصص ویژه به این بیمارستان اختصاص داده شود که تحقق این مساله در گرو همکاری جدی همه مسئولان استانی و شهرستانی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: افزایش تعداد مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان از دو به پنج مرکز، فعالیت مرکز دندانپزشکی، راه اندازی اورژانس جاده ای، اختصاص آمبولانس به تمام مراکز بهداشتی این شهرستان، احداث هشت خانه بهداشت و در دست ساخت بودن هشت خانه بهداشت دیگر، از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقاء سطح بهداشت این شهرستان است.
شهرستان بشاگرد در 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و در حال حاضر 13 پزشک عمومی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان این شهرستان به صورت شبانه روزی مشغول ارایه خدمت به مردم هستند.
بیمارستان 32 تختخوابی بشاگرد در حال حاضر دارای بخش های زایشگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس و داروخانه شبانه روزی می باشد.
با توجه به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر ترویج زایمان طبیعی که در قالب برنامه تحول نظام سلامت دنبال می شود، زایشگاه بیمارستان بشاگرد با حضور پنج ماما به صورت شبانه روزی مشغول پذیرش مادران باردار است .
هم اکنون 15 خانه بهداشت در شهرستان بشاگرد به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی فعال است.
7198/ 2094
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.