جواد باصری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ما دور از انتظار نبود که در شرایط دشوار کنونی و نیاز شدید جامعه به ماسک، دستگاه‌های اجرایی چنین رویکردی را داشته باشند اما جای تاسف دارد که چرا در طول سال، در زمینه صدور مجوزها و پاسخ دادن به استعلام های قانونی سرعت عمل وجود ندارد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به تازگی برای یک واحد تولیدی که مدت‌ها پیگیر اخذ مجوز برای تولید ماسک بود، یک روزه مجوز صادر کردند.
باصری افزود: در حال حاضر صدور مجوز یک روزه در ارتباط با محصول ماسک ،محلول های ضدعفونی و الکل صادر می‌شود که این محصولات برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استفاده می شوند و این اقدام جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید ماسک در استان فارس، روزانه ۲۰ هزار عدد بود که بعد از شیوع این بیماری، واحدهای تولیدی به ظرفیت تولید خود افزودند، از جمله یک واحد فعال در شهرک صنعتی شیراز که با همت بالا و دشواری‌های ناشی از بهای زیاد ماشین‌آلات و مواد اولیه، تولید خود را به روزانه ۷۰ هزار ماسک افزایش داده است. 
 مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: همچنین یک واحد تولیدی دیگر در شهرک صنعتی شیراز فعال شده است که ماسک های پنج لایه تولید می کند و ظرفیت آن تولید روزانه  ۵۰ هزار عدد است اما با توجه به اینکه نیاز استان به خصوص مراکز درمانی بسیار بالا است همچنان شاهد کمبودهایی هستیم.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل، واحدهای تولیدی دیگر ورود پیدا کردند که به عنوان مثال هفته پیش با کمک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت یک کارخانه تولید روکش صندلی خودرو خط تولید خود را به تولید ماسک تغییر داد و این واحد در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک تولید می کند و پیش‌بینی می‌کنیم این واحد بتواند ظرفیت خود را به ۵۰ هزار عدد در روز افزایش دهد.
وی اضافه کرد: همچنین یک واحد تولید پوشاک در شهرک صنعتی شیراز به تولید و عرضه ماسک ورود پیدا کرده است و روزانه حدود ۶ هزار ماسک تولید می کند.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: با کمک و پیگیری دستگاه های مختلف واحدهای دیگر نیز در حال ورود به این عرصه هستند تا نیاز مردم را در بحث تامین ماسک و محلول های ضدعفونی و دستکش تامین کنند.
باصری اظهارکرد: این بحران می‌تواند درس و تجربه مثبتی برای مسوولان به جا بگذارد و اگر بخواهیم ظرف یک روز نیز می توانیم برای یک واحد تولیدی و سرمایه گذار مجوز صادر کنیم.
وی ادامه داد: این فرایند سریع صدور مجوز همواره در کشورهای توسعه یافته دنبال می‌شده است و ما در گذشته، تنها مثال آن را می‌زدیم و به آن عمل نمی کردیم.
 مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال جهش تولید گفت: رویکرد معظم له، سالها حمایت از تولید و اشتغال زایی بوده است و این یک تشخیص بسیار درست است.
باصری با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی و رفع موانع فراروی تولید افزود: به نظر می رسد که با یک عدم یکپارچگی در مدیریت حوزه اقتصاد مواجه هستیم که بخشی از آن به دولت، بخشی نیز به مجلس شورای اسلامی و بخشی نیز به قوای دیگر مرتبط است.
وی ادامه داد: واقعیت این است که همه دستگاهها باید به این اعتقاد برسند که تنها راهی  که کشور می تواند همه به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ حوزه‌های دیگری که وابسته به اقتصاد هستند، رشد پیدا کند این است که بخش خصوصی را باید آزاد بگذاریم و بستر را برای سرمایه گذار به‌گونه‌ای فراهم کنیم که کشور رو به رشد برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.