سید«علی آقازاده» روز جمعه در نشست پدافند زیستی استان مرکزی افزود: با توجه به آغاز تولید ماسک توسط بخش خصوصی و بسیج و اختصاص سهمیه از تولیدات کارخانه تولید ماسک زرندیه به استان مرکزی، ماسک مورد نظر استان با نظارت سازمان صمت و از طریق اتاق اصناف پیگیری می شود.

استاندار مرکزی از روند ثبات وضعیت کرونا در استان سخن گفت و افزود: این موفقیت با همکاری مردم، اصناف و تلاش بخش درمان استان مرکزی محقق شده‌است اما تداوم رعایت موازین ایمنی به ویژه در منزل ماندن و پرهیز از سفرهای غیرضروری همچنان بایستی مد نظر باشد.

وی با یادآوری فعالیت برخی واحدهای تولیدی در این ایام خاطرنشان کرد: برای مقابله با ویروس کرونا رعایت اصول بهداشتی در دستور کار این واحدها قرار گیرد.

آقازاده با یادآوری برخی گزارش‌ها مبنی بر رعایت نشدن مسائل بهداشت اولیه توسط پمپ بنزین‌های استان مرکزی خاطرنشان کرد: با تصویب قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی جایگاه های عرضه بنزین بایستی در خصوص تحقق رعایت دستورالعمل های ابلاغی اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: اکنون تمامی مسافران ورودی‌ و خروجی به شهرستان‌های استان مرکزی توسط بازرسی قرارگاه زیستی استان مورد معاینه و تب سنجی شده و در صورت مشاهده هرگونه مشکل راهنمایی‌های لازم به این افراد ارایه می شود.

استاندار مرکزی در خصوص روند فعالیت اصناف بیان کرد: بر اساس مصوبات قرارگاه ملی پدافند زیستی و استان، اصناف غیر ضروری تا 15 فروردین ماه سال جاری تعطیل است و لازم است در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.