به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل صبح شنبه در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونای سمنان ضمن بیان اینکه پیش از شرایط بحرانی کنونی، تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری کرونا در استان هفت واحد بوده است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۴ واحد تولیدی مجوزهای لازم را برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند تاکنون ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست در استان سمنان تولیدشده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۵۰ هزار عدد انواع ماسک توسط واحدهای تولیدی تولیدشده است.

تأمین مواد اولیه چالش جدی واحدهای تولیدی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه افزایش شدید قیمت مواد اولیه یکی از چالش‌های مهم در پیش روی واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده است، تصریح کرد: مشکلات تأمین کش، مفتول و نوارهای دور ماسک (اسپاند باند دو سانتی) برای واحدهای تولیدکننده ماسک از دیگر موانع و مشکلات پیش روی این واحدها است.

تشنه دل بابیان اینکه تأمین الکل و ادوات موردنیاز شامل پمپ غلیظ پاش و اسپره پاش و پری پت از دیگر مشکلاتی است که واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده این استان با آن مواجه هستند، یادآور شد: به همین دلیل بعضی از واحدهای دارای مجوزهای صنعتی و بهداشتی تاکنون موفق به تولید نشدند.

وی از طرح تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده اقلام بهداشتی و داروخانه و تجهیزات پزشکی استان سمنان خبر داد و گفت: این در حالی است که نظارت بازرسان مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی به‌صورت روزانه انجام و بازرسان و کارشناسان سازمان در واحدهای صنعتی مرتبط مستقرشده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.