حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی سه‌شنبه به ایرنا بیان داشت: از محل موقوفه معزالوزاره شیراز، اطعام روزانه پرسنل بیمارستان‌های درگیر در بحث کرونا انجام و هزینه غذای کادر درمانی از محل درآمد این موقوفه تامین خواهد شد.

وی افزود: به نیت دفع بلا، سلامتی بیماران و کادر درمان بیمارستان‌های علی اصغر(ع) و چمران شیراز، از شب جمعه هفته جاری (بیست و نهم اسفند ۹۸) به مدت سه شب شام تبرکی از محل موقوفه معزالوزاره برای بیماران و کادر درمان ۲ بیمارستان شده، تامین می‌شود.

موسوی اضافه کرد: همچنین با همکاری موقوفه میرزا فتحعلیخان صاحبدیوان و با اعتبار یک میلیارد ریال، بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده ویژه خانوارها و اقشار کم درآمد در شهر شیراز تهیه و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر این، به همت گروه جهادی حرم مطهر علی بن‌حمزه (ع) شیراز و با استفاده از دانش و توان علمی یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان فارس نیز محلول ضدعفونی و ماسک در دست تولید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین اظهار داشت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار ماسک توسط این مجموعه تولید و بین مردم به صورت رایگان توزیع شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی ویژه گندزدایی معابر شهری و سطوح و همچنیین ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست نیز توسط این گروه تولید شده که براساس فناوری نانو و ذرات نانو نقره ساخته شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا عصر امروز (بیست و هفتم اسفند) ۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده که با احتساب آنها شمار مبتلایان به این بیماری در این استان به ۳۲۶ نفر رسیده است. از موارد شناسایی شده ۵۸ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند و تا کنون ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در فارس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.