حجت الاسلام والمسلمین، ابوالقاسم یعقوبی، روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شرایط، مهم‌ترین کاری که از دست من برمی آید تا زنجیره این ویروس مخوف قطع شود، رعایت بهداشت و شست و شوی مداوم دست ها است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها، بیشتر دست ها را می شویم، و باید نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت  کنیم تا از این امتحان، گذر کنیم.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: این روزهای کرونایی، نیاز به مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده بیشتر شده است، در این باره، حسینه در جوار مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان، محل تولید ماسک شده است تا مشکل تامین این قلم، حل شود.

وی افزود: در این روزها، بازدیدهای مختلفی از واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی داشتم، و مشکلات صاحبان این واحدهای تولیدی را شنیده و تلاش کرده ام تا مشکلتشان حل شود و تولید این اقلام، سرعت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کرونا، بلایی است که همه را درگیر کرده و به ویژه، کادر درمان وبهداشت را به زحمت انداخته است، من به سهم خود، اولین کاری که انجام دادم، توقف برگزاری نماز جمعه بود، خطبه های نماز جمعه  به صورت مجازی خوانده می شود، البته برای ما و مردم برگزار نشدن نماز جمعه، خیلی سنگین بود اما به خاطر اهمیت موضوع و حفظ سلامتی مردم، این امر انجام شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در این مدت، ارتباط با مردم قطع نشده و خطبه ها، به صورت مجازی برگزار شده است.

وی افزود: به مردم توصیه می شود، علاوه بر اینکه رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرند، از دعا، توسل و ارتباط با عالم غیب غافل نشوند، دعا اسباب پیشگیری و درمان بلایا را فراهم می آورد و دین ما به آن توصیه کرده است، توسل ها، در رفع و پیشگیری از بلا تاثیر دارد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده، کارهای میدانی هم آغاز شده است و طلبه ها، برای کمک به مردم وارد عرصه شده اند و به مردم کمک می کنند، در اقدام جهادی، برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن خیابان ها در کنار سایر جوانان حضور یافته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، هر چیز که کمک کار شیوع ویروس باشد گناه و هرچه جلوی آن را بگیرد حسنه است، از این رو، نماز جماعت هم متوقف شده است و با این حسنه، تلاش شده است تا به قطع زنجیره ویروس کمک شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.