به گزارش دریافتی،صابر سهرابی در نشست هم اندیشی شورای فضای مجازی استان فارس با فرماندهان پلیس این استان ادامه داد: درخواست داریم هرچه زودتر این رسانه‌ها برای ثبت و دریافت مجوز از طریق سامانه جامع رسانه کشور (http://e-rasaneh.ir) اقدام کنند.
رییس شورای فضای مجازی استان فارس بیان داشت: با توجه به رخدادهای چند ماه گذشته و به ویژه بیماری کرونا، برخی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با انتشار اخبار و مطالب غیرموثق و غیرمستند باعث تشویش اذهان عمومی و بهم‌ریختگی  امنیت روانی جامعه شده‌اند؛ از این رو  این رسانه‌ها رصد می شوند و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.
وی بیان کرد: شورای فضای مجازی استان فارس آمادگی دارد با نهادها ، سازمان و داوطلبان مردمی که در فضای مجازی فعالیت مؤثر فرهنگی دارند همکاری کند و افزایش سواد رسانه‌ای یکی از راهبردهای این شورا خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از همه رسانه‌ها خواست اخبار، اطلاعات و محتوای خود در زمینه بیماری کرونا را تنها با تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا شهرستان خود منتشر کنند که در غیر این صورت با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.
 سهرابی از مردم نیز خواست اطلاعات خود در این زمینه را تنها از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز دنبال کنند و به سایر اطلاعات توجهی نکنند.
سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی فارس در این نشست گفت: نیروی انتظامی گاه مسایل و معضلاتی را می‌داند که برای برطرف کردن آن‌ها نیز به فرهنگ‌سازی وجود دارد از این رو هنرمندان و فرهنگوران به ویژه در فضای مجازی باید به یاری ما بیایند تا فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: در مورد بیماری کرونا برخی سودجویان با انتشار اخبار و اطلاعات کذب و دروغ به دنبال سود خود هستند که از مردم می‌خواهیم اطلاعات خود را تنها از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز فعالیت پیگیری کنند و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم اطلاعات خود را پیش از انتشار به تأیید دانشگاه علوم پزشکی برسانند.
ابراهیم عباسی، دبیر شورای فضای مجازی استان فارس هم گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه زمان و مکان ندارد و بر خود لازم می‌دانیم با ساماندهی و سازماندهی فضای مجازی محیطی قابل اعتماد و اطمینان را برای شهروندان بسازیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.