به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی شورای پدافند غیرعامل این استان با بیان اینکه در پدافند غیرعامل، آموزش و آگاه سازی عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: تا هنگامی که پدافند غیرعامل درست تعریف و در جامعه  حساسیت ایجاد نشود، نمی توان شاهد تبیین این امر و اقدامات موثر در بین مردم بود.

حسین فرخنده با اشاره به نقش رسانه ها در این مورد افزود: نمی توان از نقش رسانه و مطبوعات در این مورد غافل شد زیرا رسانه ها با ایجاد حساسیت در جامعه، مصاحبه و برنامه هایی که دارند می توانند قدم های موثری در مسیر فرهنگ سازی پدافند غیرعامل بردارند.

معاون اداره کل پدافند غیرعامل خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: با وجود اقدامات و شیوه نامه های اجرایی که هر سال در خصوص پدافند غیرعامل وضع می شود، اما همچنان فرهنگ آن در استان نهادینه نشده است.  

سیدجواد رضایت، مهمترین نکته در اجرای پدافند غیرعامل را فرهنگ سازی و آگاه ساختن جامعه دانست و افزود: بدون این که معنا و فرهنگ پدافند را نهادینه کنیم نمی توانیم قدمی رو به جلو برداریم.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی کار چندانی نشده است، اظهار داشت: در این بخش باید فعالیت ها را با گروه هدف هماهنگ کنیم و از همه ظرفیت ها به ویژه نخبگان، دانشگاه ها و رسانه ها به عنوان رکن چهارم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از پژوهش هایی که در این زمینه انجام می شود، افزود: هزینه پایان نامه های دانشگاهی مرتبط با پدافند غیرعامل، که در شورای پژوهش تأیید شود، تأمین می شود و با آن دسته از پژوهشگران و دانشجویانی که در این زمینه کار کنند، قرارداد کاری منعقد خواهد شد.

توزیع بروشور و بسته های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه پوستر، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مدیران، دانشجویان و دانش آموزان و همچنین تریبون آزاد دانشجویی و برنامه های آموزشی در محلات ویژه پانزده‌گانه بجنورد از برنامه هایی است که در هفته پدافند غیرعامل توسط دستگاه های مختلف اجرا می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.