به گزارش ایرنا، علی حیدری روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ابهر افزود: فعالان فضای مجازی، مطبوعات و رسانه ها ابزاری مهم در انتقال آموزه های سلامتی و بهداشتی هستند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه افراد دلسوزی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فعالیت دارند که با جدیت، امور مربوط به این حوزه را پیگیری می کنند، با این حال بخش سلامت فقط مربوط به یک دستگاه و ارگان نیست و هر یک از افراد در این زمینه مسئول هستند.
حیدری تصریح کرد: تغییر الگوی زندگی در سلامت افراد بسیار حائز اهمیت است و رسانه ها برای فرهنگ سازی در این راستا فعالیت بیشتری داشته باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر نیز با ارائه آمار مربوط به بیماری های فشار خون و دیابت، گفت: باید آگاهی مردم را نسبت به سلامتی و یا بیماریشان افزایش دهیم که در مناطق روستایی شهرستان به دلیل ارتباط نزدیک مرم با رابطان سلامت این آگاهی بیش از مناطق شهری است.
کوروش شعبانی با بیان اینکه بسیاری از سکته های قلبی و مغزی با کنترل فشار خون قابل پیشگیری و کنترل است تاکید کرد: این بیماری ها علاوه بر اینکه بار مالی بسیاری برای شبکه بهداشت و درمان دارند در بسیاری از مواقع چندین نفر از اعضای خانواده فرد را نیز درگیر مشکلات می کنند، درحالیکه تمام این مشکلات با ورزش و تحرک، کنترل اضافه وزن، مراعات در مصرف نمک و بویژه تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است.
وی با اشاره به طرح سراج تصریح کرد: این طرح به صورت نمونه در 6 شهر کشور از جمله ابهر اجرا می شود که از طریق آن با کمک یک روانشناس، روانپزشک و مددکار اقدام به بررسی و شناخت بیماران مزمن روانی خواهد شد.
شعبانی گفت: این طرح براساس آماری در زمینه افراد نیازمند به مراجعه به روانپزشک در سال 89 و 90 طرح ریزی شده که در آن دوره از 23 درصد افرادی که نیازمند ارجاع به روانپزشک بودند تنها 6 تا 7 درصد در کشور از خدمات روانپزشکی بهره مند می شدند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.