علیرضا افشاری‌فر، شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تجربه دانشگاه شیراز در ارایه دروس به‌ صورت مجازی بیان داشت: تجربه 2 دهه برگزاری کلاس‌های آموزشی مجازی، امکان برگزاری کلاس را برای همه استادان فراهم آورده است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز افزود: به‌ازای چند جلسه کلاس آموزش غیرحضوری در این دانشگاه، کلاس رفع اشکال هم برنامه‌ریزی شده که دانشجویان می‌توانند اشکالات و پرسش‌های خود را به‌صورت متنی و صوتی با استاد مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز در حوزه آموزشی به دیگر دانشگاه‌های استان نیز خدمات ارایه می‌دهد، گفت: در حوزه آموزش‌های الکترونیکی در صورت اعلام نیاز سایز دانشگاه‌ها به محتوای آموزشی و کلاس‌های ضبط‌شده، فایل در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز ادامه داد: افزون بر این، این دانشگاه می‌تواند در قالب کارگروهی به دیگر دانشگاه‌های کشور نیز مشاوره ارایه دهد.

شیوه برگزاری کلاس‌های جبرانی براساس روند توسعه بیماری کرونا تغییر می‌کند

افشاری‌فر، همچنین درباره نحوه برگزاری کلاس‌های جبرانی بیان داشت: این کلاس‌ها هم‌ اکنون به صورت آنلاین و آفلاین ارایه می‌شود و در آینده هم براساس روند توسعه بیماری کرونا براساس برنامه‌ریزی‌های مختلف ارایه خواهد شد، بدین‌ترتیب یا کلاس‌های آموزش مجازی ادامه می‌یابد یا قطع می‌شود و دانشجویان حضوری سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد اما در صورت ضرورت آمادگی داریم تا انتهای نیمسال تحصیلی (ترم) به‌صورت مجازی کلاس‌ها را ارایه دهیم.

وی همچنین در مورد نگرانی‌ها از حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: از ۱۰۰ نفر دانشجوی خارجی 2 نفر در ایران حضور دارند و بقیه به کشور خود بازگشته‌اند.

افشاری‌فر با بیان اینکه این 2 دانشجو تحت‌نظر هستند، اظهار داشت: مرکز آموزش‌های بین‌الملل دانشگاه شیراز به‌ صورت مستمر با این دانشجویان در ارتباط است و راهنمایی‌های بهداشتی لازم را به آنها ارایه می‌دهد.

استاد بخش ویروس‌شناسی دانشگاه شیراز در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ویروس کرونا نه اولین ویروس است و نه آخرین خواهد بود، گفت: دنیا شاهد شیوع بسیاری از ویروس‌ها بوده است و ویروس کرونا نیز یکی از انواع قوی در طبیعت است که باید به‌سرعت شناسایی شود و واکسن مناسب با آن به مرحله تولید برسد.

کارگروه پژوهش دانشگاه شیراز نیازمند حمایت مسوولان است

قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز افزود: کارگروه پژوهش دانشگاه شیراز باید مورد حمایت جدی مسوولان استانی و ملی قرار گیرد تا بتوانند کار خود را به‌صورت مستمر انجام دهند زیرا مقابله با ویروس‌های جدید بعدی نیازمند حمایت معنوی و مادی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اضافه کرد: هم‌ اکنون بسیاری از کشورهای دنیا به‌ صورتی مخرب در آزمایشگاه‌های ایزوله روی ویروس‌ها تحقیق می‌کنند و اینکه کرونا از این دسته ویروس‌ها باشد که با دستکاری عمدی وارد طبیعت شده، هنوز به صورت علمی ثابت نشده است و نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

براساس آخرین آمار منتشرشده در روز شنبه (بیست و چهارم اسفند 98) تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۲۴۳ نفر رسیده است.

در مجموع ظرف ۲۴ساعت گذشته یک هزار و 365 نفر در کشور به بیماریکرونا مبتلا شده‌اند و با احتساب این افراد تعداد کل مبتلایان به ۱۲هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۱۱ نفر فوت شده‌اند و ۴هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.