شیرکو نورانی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای مهاباد، مرحله سوم ضدعفونی و گندزدایی تاکسی‌های درون شهری در محوطه ترمینال مرکزی شهرستان انجام شد.

وی افزود: ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل ونقل عمومی به صورت روزانه انجام می‌شود و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان روزانه می‌توانند به ترمینال مرکزی این شهرستان جهت ضدعفونی خودرو مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: محلول‌های ضدعفونی کننده بر اساس نیاز شهرستان خریداری شده و مشکلی در تأمین مواد اولیه وجود ندارد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ و نقل شهرداری مهاباد بیان کرد: همچنین کلاس‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی و ناوگان حمل‌ و نقل در خصوص رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع این ویروس در دستور کار قرار گرفته‌است. 

«نورانی»، از مردم نیز خواست در هنگام استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نکات بهداشتی را به منظور حفظ سلامت خود و سایر شهروندان رعایت کنند.

در شهر ۱۶۸ هزار نفری مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل‌باس و ۶ مینی‌بوس فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی‌نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.