با گذشت بیست روز از شیوع کرونا در گلستان تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی این استان به سبب ترس از ابتلای این بیماری از رقم هفت هزار نفر فراتر رفته و ۴۰ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مسوولان و کارشناسان بهداشتی همواره اعلام کردند که ماندن در خانه یکی از اصلی ترین راه های قطع زنجیره انتقال این بیماری است و می تواند شدت ابتلا به کرونا را تا حد زیادی کم کند.

ورزشکاران ملی پوش گلستان در روزهایی که همه برنامه های تمرین و مسابقات ورزشی ایران به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده، علاوه بر مشارکت در انتقال توصیه های بهداشتی، با پیوستن به کمپین " در خانه بمانیم" شهروندان را به همراهی با این پویش دعوت کردند.

فاطمه حسام تکواندوکار ملی پوش گلستانی در گفتگو با ایرنا از مردم خواست تا حد امکان قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و از حضور در معابر و اماکن عمومی شهر پرهیز کنند.

وی گفت : برای سلامتی خود و خانواده های خود باید این مسئله را جدی بگیریم و فکر نکنیم که این بیماری فقط برای دیگران است.

وی همچنین از مردم دیگر استان های کشور خواست به دلیل شدت گرفتن شیوع کرونا، در تعطیلات نوروز از سفر به  گلستان خودداری کنند.

مهسا صابری والیبالیست ملی پوش گلستانی نیز گفت: اگر در منزل بمانیم علاوه بر کمک به حفظ سلامت و بهداشت خود، از انتشار احتمالی ویروس کرونا در جامعه جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: بهتر است تا عادی شدن شرایط، کمپین " در خانه بمانیم" را جدی بگیریم زیرا با هر بار حضور در جامعه امکان دارد که علاوه بر ابتلای خود، موجب انتقال ویروس کرونا به دیگر اعضای خانواده شویم.

والیبالیست ملی پوش گلستانی افزود: نوروز پیش رو متفاوت تر از سالهای گذشته است اما برای در امان ماندن از این بیماری باید برخی سختی‌ها و محدودیت ها را به جان خرید.

صابری از سایر هموطنان تقاضا  کرد که نوروز امسال از حضور در گلستان خودداری کنند زیرا شرایط این استان مناسب پذیرایی از مهمانان نیست.

پرویز فرخی سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای کمپین "در خانه بمانیم" برای همه مردم ایران لازم است و فرقی بین ورزشکار، کارمند یا شغل آزاد وجود ندارد زیرا خطر این بیماری برای همه یکسان و وجود آن تهدیدی بزرگ و جدی برای همه است.

وی همچنین گفت: ‌تعطیلات نورزی فرصتی برای مسافرت و دیدن جاذبه های ایران از جمله طبیعت بکر گلستان است اما شیوع کرونا سبب شده تا در نوروز پیش رو گلستانی ها از پذیرش مهمان و گردشگر معذور باشند.

فاضل اتراچالی ملی پوش گلستانی کبدی خود را از پیشگامان قرنطینه خانگی دانست و گفت:‌ از ۲ هفته قبل به این پویش پیوسته و به جز خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج نمی شوم.

کاپیتان گلستانی کبدی ایران ادامه داد : بعضی ها به خصوص ورزشکاران فکر می کنند به سبب شرایط مناسب جسمی از احتمال ابتلای این بیماری دور هستند که چنین باوری در عالم پزشکی معنای خاصی ندارد و همه در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.

وی گفت: اگر به بهانه دید و بازدید عید و یا خرید شب عید، قرنطینه خانگی را رعایت نکنیم خطرات زیادی اعضای خانواده ها را تهدید می کند که در این شرایط باید توصیه ماندن در خانه را حتی اگر چند ماه طول بکشد انجام دهیم.

در کنار این توصیه های بهداشتی، تعدادی از ورزشکاران گلستان در میدان عمل هم برای مهار کرونا دست به کار شدند و از توان خود برای رفع دغدغه های شهروندان بهره بردند.

ضدعفونی کردن محلات گنبد با اسکیت توسط دبیر هیات اسکیت این شهرستان، ضدعفونی کردن مساجد گنبد توسط وحید ایمری مربی تیم ملی فوتوالی جوانان و تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی توسط سمن های جوان استان، از جمله فعالیت های ورزشکاران و جوانان گلستان برای مهار ویروس کرونا است.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون ۴۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۴۲۲ نفر با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند که از این تعداد علاوه بر ۴۰ فوتی، هزار و ۶۴ نفر همچنان در بیمارستان ها تحت درمان و معالجه هستند و بقیه مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در نتیجه دریافت آزمایشات ارسالی بیماران مشکوک به کرونا مشخص شد که ابتلای ۲۱۳ گلستانی به این ویروس قطعی است و پاسخ ابتلای ۳۱۱ نفر نیز منفی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.