محمدرضا رضایی کوچی چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان پیمانیه و دیدار با کادر درمانی بخش بیماران کرونایی گفت: آزمایشگاه تخصصی به منظور تشخیص بیماری کرونا در جهرم ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به روحیه خوب کادر درمان بیماران کرونایی در بیمارستان پیمانیه جهرم، بیان کرد: طی رایزنی با وزیر بهداشت مشکل تهیه ماسک و دستکش در جهرم حل خواهد شد.

رضایی کوچی افزود: در دیدار اخیر با وزیر اقتصاد مطالبات دانشگاه علوم پزشکی جهرم در وزارت اقتصاد و دارایی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز پیگیری شد.

وی با اشاره به وجود اتحاد و همدلی و برادری در بین مردم و کادر درمانی، ابراز کرد: امروز برخی از مردم جهرم در منازل خود در حال تهیه ماسک برای کادر درمانی و اقشار نیازمند چون پاکبانان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجلس با توجه به بودجه سال آینده و امکاناتی که لازم است، اعلام آمادگی کرده تا منابعی که مورد نیاز مردم مردم و وزرات بهداشت است، تأمین شود.

این نماینده مجلس ابراز کرد: در بحث سلامت مردم لازم است تمام امکانات کشور بسیج شود و مجلس نیز برای در اختیار گذاشتن مجوزها و منابع لازم برای بیماری کرونا با وزارت بهداشت همکاری خوبی دارد و تمام منابع مالی مورد نیاز را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ است.

جهرم در حال حاضر از نظر گسترش بیماری کرونا از مرحله زرد عبور کرده و به مرحله نارنجی رسیده است.

۴۲ نمونه آزمایشگاهی از ابتدای اپیدمی این بیماری در جهرم ارسال شده که تاکنون پاسخ ۳۶ نمونه ارسالی، مشخص شده که از این میان ابتلای شش بیمار بستری در بیمارستان پیمانیه جهرم مثبت اعلام شده است.

از این تعداد، پنج بیمار مرد و در سن‌های ۳۴، ۵۲، ۵۹ و ۴۹ ساله و یک بیمار زن و ۳۴ ساله بوده است. یکی از این بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است. سه بیمار نیز اهل شهرهای زرین‌دشت، قیروکارزین و خفر بوده‌اند. از آنجا که بسیاری از مراجعان مراکز درمانی جهرم از شهرستان‌ و استان‌های اطراف هستند، همچنین بالارفتن تعداد مبتلایان کرونا در شیراز و لارستان، ضرورت وجود این آزمایشگاه در جهرم به شدت احساس می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.